۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
دولت بازار ارز را رها نکرده است
معاون وزیر اقتصاد:

دولت بازار ارز را رها نکرده است

زنجان- معاون وزیر اقتصاد گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت در چند ماه گذشته موضوع بازار ارز و نوسات ارزی بوده و این موضوع رها نشده و همه دنبال این هستند که مسئله را حل کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی فکری، شامگاه شنبه در جلسه هم‌اندیشی اقتصادی که در اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه در استان زنجان فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند،گفت: باید در ارگان‌های بالادستی رفتار و تصمیماتی را اتخاذ کنیم که نهایت بهره‌برداری را داشته باشند و جایگاه ایران را در عرصه بین‌المللی ارتقا دهیم.

وی ابراز داشت: بهبود فضای سرمایه‌گذاری از اهداف سفر به استان زنجان است و به تازگی مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق به وزارت اقتصاد سپرده شده است.

معاون وزیر اقتصاد ،به شهرت زنجان در حوزه معادن سرب و روی اشاره کرد و بیان داشت: برای فعالیت در این بخش ما سرمایه چندانی برای سرمایه‌گذاری در عراق نداریم بنابراین باید مدلی را ارائه دهیم که سرمایه‌گذار عراقی را به سمت استفاده از دانش فنی ایرانی هدایت کنیم .

فکری تاکید کرد: سرمایه‌گذاری و ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک با عراقی‌ها آغاز شده و در حال طراحی پیشنهاد عملیاتی هستیم که در مناطق مرزی شهرک‌هایی ایجاد کنیم که شرکت‌ها از استان‌های مختلف در این شهرک‌ها امکان حضور داشته باشند.

وی در مورد پیشنهاد یکی از فعالان اقتصادی مبنی بر استفاده از ظرفیت کارخانجات زنجان برای آرد کردن گندم صادراتی از روسیه به عراق اشاره کرد و بیان داشت: روس‌ها نیز چنین پیشنهادی را مطرح کردند اما چالشی در خصوص ضوابط محیط زیست و قرنطینه‌ها وجود دارد که رعایت این استانداردها فرآیند طولانی دارد.

معاون وزیر اقتصادی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت در چند ماه گذشته موضوع بازار ارز و نوسات ارزی بوده و این موضوع رها نشده و همه دنبال این هستند که مسئله را حل کنند و میزان موفقیت در آینده مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

فکری به موضوع ضمانت‌نامه‌های بانکی اشاره کرد و بیان داشت: با دولت عراق وارد مذاکره شدیم که مشکل ضمانت‌نامه را برای شرکت‌های ایرانی که قصد پروژه گرفتن در عراق دارند و به دلیل تحریم این کار برایشان دشوار است، حل کنیم و نتیجه اول رایزنی‌ها مثبت بوده است.

وی کاهش آمارهای تجارت بین ایران و عراق را ناشی از کاهش صادرات گاز دانست و گفت: این موضوع در آمارهای ۹ ماهه نخست امسال خود را نشان داده و فقط به حوزه گاز مربوط است و به سایر بخش‌های اقتصادی ارتباط ندارد و تلاش داریم موضوع صادرات گاز نیز برطرف شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی،بر لزوم راه‌اندازی دفتر نمایندگی وازرت خارجه در استان زنجان تاکید کرد و بیان داشت: حتماً باید این اتفاق بیفتد و پیگیری لازم را انجام می‌دهیم.

فکری تصریح کرد: ایران درگیر جنگ همه‌جانبه است و با توجه به نوع مقابله قدرت‌ها راهی جز مبارزه در جنگ اقتصادی نداریم.

کد خبر: ۱۹۷٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha