۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
تمایل برخی کشورها به سرمایه گذاری اقتصادی با ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته است
معاون وزیر اقتصاد و دارایی:

تمایل برخی کشورها به سرمایه گذاری اقتصادی با ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته است

زنجان- معاون وزیر اقتصاد گفت: تمایل کشورهای دنیا به سرمایه گذاری اقتصادی با ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته و بخش زیادی از عملیاتی شدن و به نتیجه رسیدن این علاقه مندی‌ها به خود ما بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی فکری شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از یک شرکت ترانس سازی زنجان در جمع خبرنگاران، گفت: کشورهای منطقه مثل چین، روسیه و هند و خیلی از کشورهای دیگر تمایل به همکاری با ایران دارند.

وی بیان داشت: تلاش دولت توسعه زمینه همکاری کشورهای دیگر در داخل کشور است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: تحریم علیه یک کشور یک مفهوم بیشتر ندارد به این معنی که کشورهایی مخالف توسعه ایران هستند و یا توسعه ایران در جهت منافع آنها نیست بنابراین در مسیر حرکت این کشور مانع تراشی می‌کنند.

فکری تاکید کرد: استان زنجان از ظرفیت‌های متنوع و غنی معدنی و صنعتی برخوردار است و زنجان از جمله استان‌هایی است که زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری در آن آماده است.

وی افزود: امیدواریم با کمک دولتی ظرفیت‌های بالقوه استان زنجان را بالفعل کنیم.

معاون وزیر اقتصاد ابراز داشت: تمایل کشورهای دنیا به سرمایه گذاری اقتصادی با ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته و بخش زیادی از عملیاتی شدن و به نتیجه رسیدن این علاقه مندی‌ها به خود ما بستگی دارد که بتوانیم ظرفیت‌های موجود را فعال کرده و موانع داخلی را رفع کنیم.

فکری با بیان اینکه باید بخش‌های مختلف دولت و نظام به صورت هماهنگ برای عملیاتی کردن ظرفیت‌های موجود در حوزه سرمایه‌گذاری حرکت کنند، افزود: حرکت به سمت استان‌ها و صنایعی که زمینه را برای جذب سرمایه گذاری آماده کردند، در دستور کار است.

کد خبر: ۱۹۷٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha