۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
صنعت گاز قلب تپنده اقتصاد کشور است
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

صنعت گاز قلب تپنده اقتصاد کشور است

چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه ۳۰ میلیون اشتراک گاز در کشور وجود دارد، گفت: صنعت گاز قلب تپنده کشور است.

به گزارش بازار، مجید چگنی، صبح امروز (یکشنبه، ششم شهریورماه) در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات طرح‌های گازرسانی در هفته دولت ۱۴۰۱ در محل ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران که به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم نشاط و تحرک در صحنه اجرایی کشور ایجاد کرده است، گفت: انگیزه بالا، روحیه پرکالری و تلاش و جهاد مستمر از ویژگی‌های جدایی‌ناپذیر ارکان دولت است و در مسیر عدالت و پیشرفت و توسعه همه جانبه اقتصادی پیشرفت داشته‌ایم.

وی درباره بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی در هفته دولت توضیح داد: امروز شاهد بهره‌برداری از خطوط لوله انتقال گاز و گازرسانی به ۱۶ شهر و ۱۰۹۱ روستا و بالغ بر ۱۹۵۹ صنعت این مرز و بوم با ۱۰ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به طرح‌هایی که بناست عملیات اجرایی آنها از هفته دولت آغاز شود اشاره کرد و گفت: در این آیین همچنین آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۹ شهر و ۹۲۸ روستا و بیش از ۲ هزار صنعت دیگر نیز با اعتباری بیش از ۵۳ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

چگنی افزود: همان‌گونه که می‌دانید بیش از ۷۵ درصد سبد انرژی کشور با ۳۰ میلیون واحد اشتراک شامل خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی به گاز طبیعی وابسته است و این مبالغه نیست اگر بگوییم صنعت گاز قلب تپنده اقتصاد کشور است.

کد خبر: ۱۷۱٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha