۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
به وضعیت بازنشستگان فرهنگی به طور ویژه توجه خواهیم کرد
وعده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور

به وضعیت بازنشستگان فرهنگی به طور ویژه توجه خواهیم کرد

افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در پیامی "روز معلم" را به همه معلمان کشور به ویژه معلمان پیشکسوت این صندوق تبریک گفت.

به گزارش بازار به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر افتخاری در این پیام که امروز (جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه) در صفحه اینستاگرام وی منتشر شده، آورده است:

می توان در سایه آموختن
گنجِ عشقِ جاودان اندوختن
اول از استاد، یاد آموختیم
پس، سویدای سواد آموختیم
از پدر گر قالبِ تن یافتیم
از معـلم جانِ روشن یافتیم

دوازدهم اردیبهشت‌ماه، مزیّن به نام والای معلم است؛ و چه زیباست که در کشور ما، معلمان را «فرهنگیان» خطاب می‌کنند. به راستی که فرهنگِ ما بر دوش آموزگاران از نسلی به نسلِ دیگر جاری می‌شود و از بامدادانِ تاریخ تا انتهای زمان پیش می‌رود.

از مقام ارجمند معلم و نقشی که معلمان در پرورش آینده‌سازان این مرز و بوم دارند، بسیار گفته‌اند و شنیده‌ایم، اما اکنون باید از خود بپرسیم: آیا موازنه‌ای میان شرایط زندگی معلمان و مسؤولیت خطیری که برعهده دارند، بر قرار است.

می‌دانیم که به‌رغم همه کوشش‌های دیروز و امروز، این قشر شریف هم‌چنان با تنگناها و دشواری‌های بسیار روبرو هستند که متأسفانه به دوران بازنشستگی آنان نیز تسرّی می‌یابد. این وضعیت، نه تنها شایسته سال‌ها خدمت صادقانه و فروتنانه معلمان نیست، بلکه افق سرمایه‌گذاری انسانی در حوزه آموزش و پرورش را تیره می‌سازد؛ زیرا بازنشستگان آیینه شاغلان هستند و هرگونه پریشانی در زندگی آنان، مایه دلسردی جوانانی خواهد شد که می‌خواهند در مسیر آموزگاری و پاسداری از فرهنگ ایران عزیز گام بردارند.

صندوق بازنشستگی کشوری که مفتخر به خدمتگزاری هزاران نفر از فرهنگیان شریف و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌هاست، وظیفه خود می‌داند که در کنار رسیدگی به امور همه بازنشستگان ارجمند، وضعیت بازنشستگان فرهنگی را به طور ویژه مورد توجه قرار دهد و نماینده و بازتابنده خواسته‌های آنان در ساختار تصمیم‌گیری و مدیریت کلان کشور باشد.

امیدواریم که دستگاه‌های ذیربط نیز با در نظر داشتن این مهم، ضرورت صیانت از جایگاه رفیع و خطیر معلمان را پیش چشم داشته باشند.

این روز فرخنده را به همه معلمان عزیز به ویژه معلمان بازنشسته تبریک می‌گویم و در برابر عظمت مقام آنان سر تعظیم فرو می‌آورم.

کد خبر: ۱۷٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha