۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
امکان راه اندازی پلتفرم مبادلات ارزی دیجیتال در روسیه وجود دارد
عضو ارشد مجلس دوما روسیه:

امکان راه اندازی پلتفرم مبادلات ارزی دیجیتال در روسیه وجود دارد

رئیس کمیته بازارهای مالی مجلس دوما روسیه طی سخنانی گفت که دولت این کشور به هیچ وجه مخالفتی با ایجاد یک پلتفرم مبادلات رمز ارزی در داخل روسیه ندارد.

به گزارش بازار، رئیس کمیته بازارهای مالی مجلس دوما روسیه طی سخنانی گفت که دولت این کشور به هیچ وجه مخالفتی با ایجاد یک پلتفرم مبادلات رمز ارزی در داخل روسیه ندارد.

بر اساس این گزارش، آناتولی آکساکوف با این حال تاکید کرد که چننی پلتفرمی می بایست با مقررات تعیین شده از سوی بانک مرکزی روسیه همخوانی داشته و درست مانند بورس مسکو به فعالیت بپردازد.

گفته می شود با افزایش تعداد سرمایه گذاران صنعت ارزهای دیجیتال رد روسیه، دولت این کشور به تازگی در پی وضع مقرراتی برای سازمان دهی و قانونی سازی استفاده و مبادله این دسته از دارایی های دیجیتال در داخل روسیه است.

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی بانک مرکزی روسیه، تعداد کیف پول های فعال رمز ارزی در داخل این کشور حدود ۱۰ میلیون ذکر شده که با این حساب، بیش از ۷ درصد مردم روسیه اکنون دارای دارایی های دیجیتال هستند.

همچنین رقم کلی دارایی های دیجیتال موجود در روسیه که بخش عمده ای از آن به شرکت های بزرگ و بازیگران سازمانی تعلق دارد، حدود ۱۶۳ میلیارد دلار برآورد شده که از این حیث، روسیه یکی از بزرگترین دارندگان رمزارزهای جهان محسوب می شود.

علیرغم آمار موجود، قانونی سازی استفاده از دارایی های دیجیتال و مبادله آنها در روسیه با سختی هایی نیز مواجه بوده که از جمله می توان به مخالفت سرسختانه برخی از مقامات دولتی مانند رئیس بانک مرکزی این کشور در این خصوص اشاره کرد.

روسیه همچنین به دلیل وضع تحریم ها، امکان استفاده از خدمات صرافی های بزرگ رمزارزی جهان مانند بایننس، اف تی ایکس و کراکن را نداشته و یا دسترسی کاربران روسی به این صرافی ها محدود شده است. به عنوان مثال، صرافی بایننس استفاده از خدمات این صرافی برای کاربران روسی با بیش از ۱۰ هزار دلار سرمایه را محدود کرده است.

کد خبر: ۱۶۱٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha