۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کشت نشایی گوجه فرنگی در اراضی کشاورزی قزوین آغاز شد
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

کشت نشایی گوجه فرنگی در اراضی کشاورزی قزوین آغاز شد

قزوین- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت گوجه فرنگی در سطح هفت هزار و 250 هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، تورج بنیادی  با اشاره به اینکه امسال برنامه‌ای برای افزایش سطح زیر کشت این محصول در استان وجود ندارد افزود: در راستای سیاست‌های دفتر سبزی، صیفی و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین حمایت از کشاورزان استان؛ برنامه ریزی کشت در سطح ۷۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی آغازشده است.

وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۵۰۰ هزار تن گوجه فرنگی از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

بنیادی اظهار داشت: با توجه به کمبود آب و خشکسالی‌های سنوات گذشته و همچنین جلوگیری از افزایش تولید و نبود تقاضا در سطح بازار اجرای سطوح زیر کشت ابلاغی مورد تاکید این سازمان است.

وی تصریح کرد: در همین راستا برنامه کشت این محصول در سال جاری به تفکیک شهرستان‌ها ابلاغ و اطلاع رسانی به منظور حفظ برنامه ابلاغی و جلوگیری از افزایش سطح زیر کشت اجرا شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: برای کشت گوجه فرنگی ۱۷ رقم بذر هیبرید گوجه فرنگی در مزارع کشاورزی استان کشت می‌شود که بیش از ۳۵ درصد از بذور مورد نیاز گوجه کاران با ارز یارانه‌ای تأمین و توزیع شده است.

وی یادآور شد: کشت گوجه فرنگی در استان صد در صد به صورت نشایی انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۵٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha