۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
تنها ۵ دستگاه آماده صدور الکترونیکی مجوزها
رئیس مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار عنوان کرد

تنها ۵ دستگاه آماده صدور الکترونیکی مجوزها

رئیس مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: تنها ۵ دستگاه آمادگی کامل برای صدور الکترونیکی مجوزهای کسب و کار را دارند.

به گزارش بازار، سیدامیر سیاح افزود: براساس قانون، دستگاه‌های مرجع صدور مجوز می‌بایست تا فردا ۵ فرودین ۱۴۰۱ علاوه بر سهل و شفاف سازی مجوزهای کسب و کار خود، سامانه‌های تخصصی خود را نیز به درگاه ملی مجوزها متصل می‌کردند تا فرایند صدور الکترونیکی مجوزهای کسب و کار برای عموم مردم در دسترس قرار گیرد، اما با پایان یافتن این مهلت، تنها ۵ دستگاه شامل بیمه، بورس، وزارت نفت، سازمان ملی استاندارد و مشاغل خانگی می‌توانند مجوزهای کسب و کار را به صورت الکترونیکی صادر کنند.

وی ادامه داد: البته، صدور الکترونیکی مجوزهای مربوط به مشاغل خانگی با اعلام وزارت اقتصاد از ۲۸ فروردین اجرایی شده و همه کسانی که درخواست مجوزهای مربوط به این حوزه را دارند، می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوزها به آدرس https://mojavez.ir/#/homepage درخواست خود را به صورت آنی ثبت و مجوز خود را دریافت نمایند.

۶ فروردین؛ اعلام اسامی دستگاه‌های متخلف در اجرای قانون
سیاح افزود: با پایان یافتن مهلت قانونی دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوزها، روز ششم فروردین ماه اعلام خواهیم کرد کدام دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها متصل هستند و کدام دستگاه‌ها می‌توانند فرایند صدور الکترونیکی مجوزها را به طور کامل انجام دهند.

وی اضافه کرد: البته متصل شدن به درگاه ملی مجوزها و صدور الکترونیکی مجوزها دو مقوله مجزا از یکدیگر است و متصل شدن به معنای صدور الکترونیکی مجوزها نیست؛ بلکه باید دستگاه‌ها پیاده سازی مجوزها را در سامانه‌های تخصصی خود نیز انجام دهند تا بتوانند پس از اتصال به درگاه ملی مجوزها، فرایند صدور الکترونیکی مجوز را نیز انجام دهند.

سیاح گفت: اکثریت دستگاه‌های مرجع صدور مجوز دو اقدام مهم تسهیل شرایط صدور مجوز و حذف امضاهای طلایی از فرآیند مجوزدهی را انجام داده اند، اما در بحث اتصال به درگاه ملی مجوزها تنها نیمی از دستگاه‌ها به لحاظ فنی به این درگاه متصل شده اند وبرای اینکه دستگاه‌ها بتوانند مجوزها را الکترونیکی صادر کنند، باید همه مجوزها را در سامانه‌های تخصصی خود پیاده سازی و بارگذاری نمایند.

رئیس مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار همچنین در پایان تصریح کرد: همکاران من در وزارت اقتصاد مستقر هستند تا در ساعات باقی مانده به پایان مهلت قانونی، راهنمایی لازم را به دستگاه برای رفع اشکالات فنی ارائه دهند.

کد خبر: ۱۴۲٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha