۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
تفاهمنامه همکاری‌ میان اصفهان و قرقیزستان امضا می‌شود | اختصاص زمین‌ به شرکتهای دانش‌بنیان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:

تفاهمنامه همکاری‌ میان اصفهان و قرقیزستان امضا می‌شود | اختصاص زمین‌ به شرکتهای دانش‌بنیان

اصفهان - نقش؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در حال مذاکره برای انعقاد تفاهمنامه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مابین اصفهان و قرقیزستان هستیم.

امیر رضا نقش در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت عظیم علم و فناوری علاوه بر کارآفرینی نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی هر کشور دارد و جای خود را در دنیا باز کرده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین شهرک علمی تحقیقاتی کشور در اصفهان شکل گرفت، افزود: توجه به این روند نیاز اساسی کشور ما نیز محسوب می شود و حمایت نهادها و دستگاه‌های مرتبط در حوزه فناوری و صنایع هایتک با توجه به شرایط دنیا و اهمیت ارتباط با جهان علم، نیازمند توجه ویژه است و این روند به کارآفرینی‌های مستمر نیز کمک خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کمک اصفهان با تاکید بر نقش علوم فناورانه در اقتصاد پایدار بر ارتباط دانشگاه وصنعت تاکید و بیان کرد: امروز زمان باور توان باور نخبگان متخصص و استفاده از اکوسیستم کارآفرینی پویا و کارآمد فرا رسیده است اما نباید فراموش کنیم که در این میان، تامین مالی نیز بسیار مهم است.

شهرک فناوری اصفهان هوشمند افتتاح می شود
وی با اشاره به اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان و همچنین تبصره ماده ۱۶ در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان بار دیگر فعال شده است ودر کنار کارخانه نوآوری و شهرک فناوری اصفهان تا ۱۸ ماه آینده افتتاح شود که این شهرک به بالفعل شدن پتانسیل های مغفول مانده در استان کمک شایان توجهی خواهد کرد.

نقش با اشاره به اینکه بخشی از زمین‌های خلع ید شده اصفهان از جمله در شهرکهای صنعتی قرار است به شرکتهای دانش‌بنیان اختصاص یابد، گفت: این شرکتها می‌توانند با تاکید بر علم فناورانه سهمی موثر و قابل توجه در توسعه همه جانبه و پویایی اقتصادی کشور ایفا کنند.

احتمال انعقاد تفاهمنامه همکاری‌های اقتصادی اصفهان و قرقیزستان
وی از احتمال انعقاد تفاهمنامه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مابین ایران و قرقیزستان خبر داد و گفت: در حال مذاکره در این ارتباط براساس ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های دو کشور هستیم.

کد خبر: ۱۳۸٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha