۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
میثم شکری ساز: سازمان های موفق چه ویژگی هایی دارد

میثم شکری ساز: سازمان های موفق چه ویژگی هایی دارد

برای اینکه شرکت ها به موفقیت بلند مدت دست یابند، باید محیط های سالمی را در محل کار ایجاد و حفظ کنند.

بازار; گروه اقتصاد دیجیتال: برای اینکه شرکت ها به موفقیت بلند مدت دست یابند، باید محیط های سالمی را در محل کار ایجاد و حفظ کنند. از دید دکتر میثم شکری ساز سازمان‌ های سالم درک می‌ کنند که برای رقابت در بخش بازار خود و تولید سود مستمر، به تلاش مشترک دیگران نیاز دارند.

شناخت و درک ویژگی‌ های سازمان‌ های سالم می‌ تواند به شما کمک کند تا مشکلات موجود در شرکت خود را در صورت زیان‌آور بودن تشخیص دهید و گام‌ های اصلاحی برای راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار موفق را بردارید. یک سازمان سالم اهداف تجاری خود را با کارکنان خود به اشتراک می گذارد.

به اشتراک گذاشتن اهداف
از نظر میثم شکری ساز یک مدیر اهداف سازمانش را با کارکنان به اشتراک می گذارد و آنها را با ماموریت و چشم انداز سازمان آشنا می کند. کارکنان و مدیران درک می کنند که برای رسیدن به این اهداف مشترک چه چیزی لازم است و تمام تلاش خود را برای دستیابی به آنها انجام می دهند. هدف های یک شرکت باید با هدف های تمامی اعضای آن یکسان باشد. با چنین تفکری افراد می توانند در کنار یکدیگر به خوبی کار کنند. با چنین همکاری افراد به سود خوبی نیز می رسند.

کار کردن به صورت تیمی
ویژگی دیگری که یک سازمان می تواند موفق شود، کار گروهی است. میثم شکری ساز بر این عقیده است که شرکت هایی موفق هستند ک می دانند چگونه تیم هایی را تشکیل دهند که برای دستیابی به اهداف مشترک با یکدیگر به خوبی همکاری کنند. کارمندان و مدیران به کمک اعضای تیم خود می توانند به راحتی به یکدیگر کمک می کنند تا به اهداف شرکت هرچه سریعتر برسند.

توجه: اگر می خواهید بفهمید میثم شکری ساز کیست کلیک کنید.

روحیه بالای کارکنان در سازمان
سازمان های موفق دارای کارکنانی هستند که از روحیه بالایی برخوردار باشد. کارکنان برای موقعیت های خود در سازمان ارزش قائل هستند و تمایل دارند برای مدت طولانی در آنجا کار مفید کنند. همچنین از نظر بهره وری بالا بوده و رویدادهای سازمانی لذت بخش و موفقی را ترتیب می دهند. از دیدگاه میثم شکری ساز در سازمان های موفق افراد علاقه به کار کردن دارند و سعی می کنند تمامی وظایف خود را به نحو احسنت انجام دهند.

فرصت های آموزشی در اختیار کارکنان بگذارید
شرکت هایی که حین کار فرصتی را برای آموزش بیشتر در نظر می گیرند بیشتر از سایر سازمان ها می توانند موفق تر شوند. چون مهارت های مرتبط با کار افزایش پیدا می کند. از دید میثم شکری سازی سازمان‌ ها می توانند افراد دیگری را برای ارائه آموزش‌ وارد شرکت کنند. شرکت ها نیز می توانند فرصت هایی را پدید بیاورند تا کارکنان بتوانند در آخر هر آموزش گواهینامه مربوطه را دریافت کنند.

داشتن مدیریت قوی و منظم
مدیریت خوب یکی از ویژگی های اصلی یک سازمان موفق است. کارکنان دارای روابط خوبی با مدیریت دارند که همگی آن مبتنی بر اعتماد است. مدیران می‌ دانند که چگونه کارمندان را وادار کنند تا با هم کار کنند. میثم شکری ساز این دیدگاه را دارد؛ هنگامی که مشکلی در کار وجود داشته باشد، مدیر می تواند به راحتی مشکل را در میان بگذارد و به کمک یکدیگر برای آن راه حلی پیدا کنند.

رو به رو شدن با مشکلات سازمان
میثم شکری بر این باور است که یک شرکت موفق به جای نادیده گرفتن عملکرد ضعیف کارکنان سعی می کند تا با آن مواجه شوند. سازمان های موفق سعی می کنند راه حل مناسبی برای آن در نظر بگیرند. یک مدیر توانا به نظرات و حتی مشکلات کارمندان خود گوش می دهد و به کمک خودشان به دنبال راه حل می گردند. حتی ممکن است متخصصانی را برای شناسایی مشکلات و ارائه راه حل به شرکت بیاورند. در آخر مهم است که یک مدیر توانا از مشکلات فرار نکرده و برای درست شدن آن هر اقدامی که لازم است، بکند. در این خصوص میثم شکری ساز سوابق متعددی دارد که می توانید آنها را ببینید.

میثم شکری ساز: سازمان های موفق چه ویژگی هایی دارد

دکتر میثم شکری ساز

ریسک های سازمان را ببینید
سازمان های سالم خطراتی را که در معرض آن هستند درک می کنند و اقدامات لازم را برای محافظت از خود در برابر آنها را انجام می دهند. از دید میثم شکری ساز زمانی که شرکتی در یک ریسک و خطری قرار می گیرد، لازم است آن ریسک درک شود و سپس برای آن نقشه ای کشید تا میزان خطر بودن آن کم شود. شرکت های موفق نیاز دارند تا برای این که وجود چنین ریسک هایی را کم کنند، اقدامات احتیاطی برای آن در نظر بگیرند.

شناسایی فرصت ها و استفاده از آنها
سازمان های موفقی که دارای محیط سالمی هستند از نظر میثم شکری ساز بدین گونه است که آنها می دانند که چگونه فرصت های خوب را بشناسند و از آنها استفاده کنند. سازمان های موفق همیشه به دنبال فرصت هایی برای رشد شرکت خود هستند. آنها همچنین می دانند که چگونه با تکنولوژی جلو بروند و چگونه خود را با آنها سازگار کنند. آنها سعی می کنند با تغییراتی که در صنعت و محیط کسب و کارشان پیش می آید، همگام شوند.

وجود نظم در سازمان های موفق
شرکت هایی موفق هستند که، در آنها نظم دیده می شود. نظم کمک می کند تا افراد به خوبی بتوانند کارشان را روی اصول انجام دهند. نظم در سازمان ها این امکان را می دهد که کارکنان به خوبی رشد کنند. همچنین به مرور زمان تمامی کارکنان متوجه می شوند که، نظم داشتن کمک می کند تا آنها بتوانند سریع تر رشد کنند و به اهداف خود برسند.

خط مشی های تعیین شده در شرکت ها
سازمان ها باید خط مشی های شرکت خود تعیین کرده و آن را اجرا کنند. همچنین باید آنها را در دسترس کارمندانشان قرار دهند. سازمان های موفق از سیاست ها و مقررات دولتی خود پیروی می کنند. طبق دیدگاه میثم شکری ساز، هنگامی که کارمندان یا مدیران، خط مشی ها را زیر پا می گذارند، این موضوع بلافاصله باید به شیوه ای حرفه ای رسیدگی شود.

داشتن برنامه و کمپین های موفق
شرکت هایی که برنامه دارند و به کمپین ها توجه ویژه ای می کنند، برای هر بخش از سازمان که به خوبی کار می کنند، رویه هایی در نظر گرفته اند. آنها می توانند با کاهش هزینه ها، سطح بالایی از بهره وری را با نتایج مثبت حفظ کنند.

مثالی که میثم شکری ساز می زند به این صورت است که، شرکتی که به طور موثر سفارشات را از طریق بخش خدمات مشتری پردازش می کند، خدمات پس از فروش دارد و مشتری را راضی نگه می دارد، می تواند یک سازمان را به سوی موفقیت ببرد. همچنین خدمات فروش می توانند کمپین های فروش و بازاریابی موثری را اجرا کنند که، احتمال موفقیت بیشتری دارد. برنامه ریزی از قبل و استفاده مناسب از فناوری به افزایش کارایی کمک می کند.

کد خبر: ۱۳۶٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha