۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
عبور نفت برنت از ۹۵ دلار
در پی تشدید احتمال حمله روسیه به اوکراین رقم خورد؛

عبور نفت برنت از ۹۵ دلار

بازار نفت نمی‌خواهد در آخر هفته غافلگیر شود و نگران است حمله احتمالی روسیه تحریم‌هایی در پی داشته باشد که منجر به اختلال در عرضه شود.

به گزارش بازار، با تشدید خطر حمله روسیه به اوکراین در پی اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، قیمت نفت افزایش یافت.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد چنین تهاجمی ممکن است «هر لحظه» اتفاق بیفتد.

حدود ساعت ۱۹:۰۰ به وقت گرینویچ، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) برای تحویل در ماه آوریل با ۴.۵۰ درصد افزایش به ۹۵ دلار و ۵۲ سنت رسید که بالاترین سطح از سپتامبر ۲۰۱۴ است.

در بازار نیویورک، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت (نفت پایه آمریکا) برای تحویل در ماه مارس با پنج درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۳۷ سنت رسید که بالاترین سطح در بیش از ۷ سال گذشته به شمار می‌رود.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید بعد از ظهر جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی به طور جدی هشدار داد که ممکن است حمله به اوکراین «در طول بازی‌های المپیک» انجام شود و از آمریکایی‌ها خواست که «طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده» اوکراین را ترک کنند.

همچنین انگلیس روز جمعه به شهروندان خود توصیه کرد که به عنوان یک اقدام امنیتی، فورا اوکراین را ترک کنند.

اندی لیپو از موسسه Lipow Oil Associates گفت: «بازار نفت بسیار عصبی است، زیرا آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد حمله (به اوکراین) ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد.»

پس از اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در ملبورن استرالیا و به دنبال آن کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید، منحنی قیمت نفت ناگهان جهش کرد و در کمتر از نیم ساعت تقریباً دو دلار در هر بشکه افزایش یافت.

اندی لیپو افزود: «در این شرایط، بازار نفت نمی‌خواهد در آخر هفته غافلگیر شود و نگران است که حمله روسیه ممکن است تحریم‌هایی به دنبال داشته باشد که در کنار حمله می‌تواند باعث ایجاد اختلال در عرضه شود.»

کد خبر: ۱۳۴٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha