۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
تنها کارخانه تولید نوشیدنی ایلام در آستانه تعطیلی| ۷۰ کارگر بیکار می شوند
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

تنها کارخانه تولید نوشیدنی ایلام در آستانه تعطیلی| ۷۰ کارگر بیکار می شوند

ایلام- فریادیان، مدیرعامل کوشاب غرب با اشاره به مشکلات این واحد تولیدی، گفت: تنها کارخانه تولید نوشیدنی استان ایلام با ۷۰ کارگر در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

سیروس فریادیان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کارخانه کوشاب غرب یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید نوشیدنی در کشور است که با برند هایسنس بیش از ۴۰ نوع نوشیدنی با به روزترین دستگاه‌های دنیا تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند، گفت: بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی و ۱۰ میلیون یورو اعتبار ارزی برای ساخت این کارخانه هزینه شده است.

مدیرعامل کوشاب غرب تصریح کرد: این واحد تولیدی جزو ۱۰ واحد بزرگ کشور در زمینه تولید نوشیدنی است که متاسفانه مشکلات بی شمار باعث شده هم اکنون از ۲۰ درصد ظرفیت تولید این کارخانه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید این کارخانه سالانه ۱۰۰ میلیون لیتر انواع نوشیدنی است، افزود: مشکل اصلی این واحد تولید عدم اجرای مصوبات تسهیل در مورد این واحدهای تولیدی توسط مسئولان استانی است.

فریادیان عنوان کرد: در حال حاضر هیچ گونه صادراتی در این واحد تولیدی انجام نمی‌شود، در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بیش از سه میلیارد تومان صادرات محصولات این کارخانه بوده ولی به دلیل قانون برگشت ارز حاصل از صادرات بیش از ۴.۵ میلیارد تومان برای این واحد تولیدی مالیات جریمه اخذ کرده است.

عدم همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام
مدیرعامل کوشاب غرب بیان کرد: قوانین دست و پاگیر، جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های اجرایی، عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل باعث مشکلات زیادی برای این واحد تولیدی شده است.

فریادیان با اشاره به اینکه از مسئولان ارشد استان و نمایندگان استان انتظار هست بیشتر به مسائل و مشکلات تولیدکنندگان توجه کنند، افزود: اعتبارات خوبی برای زیرساخت‌های ناحیه صنعتی شباب اختصاص یافته ولی متاسفانه در این ناحیه صنعتی مشکلاتی نظیر راه ارتباطی مناسب و خط تلفن و اینترنت وجود دارد.

وی تصریح کرد: سند این واحد تولیدی به دلیل عدم همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان هنوز صادر نشده است.

فریادیان با اشاره به اینکه هر روز مشکلات بیشتر و حلقه‌های فشار بر این واحد تولیدی تنگ‌تر می‌شود، افزود: اگر عدم همراهی و حمایت نشویم مجیور به تعطیلی این کارخانه خواهیم بود.

وی گفت: اگر مسئولان استانی حمایت کنند قطعاً فاز اول و دوم این کارخانه که برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد، را تکمیل خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۳۳٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha