۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
ظرفیت ذخیره فرآورده‌های نفتی در آذربایجان غربی ۱۲۰ میلیون لیتر افزایش یافت
مدیر منطقه ارومیه شرکت ملی فرآورده های نفتی:

ظرفیت ذخیره فرآورده‌های نفتی در آذربایجان غربی ۱۲۰ میلیون لیتر افزایش یافت

ارومیه - مدیر منطقه ارومیه شرکت ملی فرآورده های نفتی گفت: با افتتاح انبار ذخیره جدید نفت در ارومیه، ظرفیت ذخیره فرآورده های نفتی استان از ۲۶۰ به ۳۸۰ میلیون لیتر رسید.

احمد مجرد قبل از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بهره برداری از فاز نخست انبار جدید نفت در ارومیه طی روز گذشته به وسیله استاندار آذربایجان غربی گفت: با افتتاح این پروژه، ظرفیت ذخیره فرآورده های نفتی استان با افزایش ۱۲۰ میلیون لیتری به ۳۸۰ میلیون لیتر رسید.

وی این پروژه را نخستین طرح بهره برداری شده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور طی سال جدید دانست و گفت: تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای بهره برداری از این طرح سرمایه گذاری شده است که چهار هزار میلیارد ریال مربوط به اجرای خطوط انتقال بوده و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز برای ساخت مخازن و تجهیزات جانبی اختصاص دارد.

مجرد در خصوص اهداف این پروژه گفت: همواره در تلاش برای دورکردن انبارهای سوخت از محدوده شهر بودیم تا اصول پدافند غیرعامل به درستی اجرایی شود و خطری از این لحاظ، مردم استان را تهدید نکند که با ساخت این انبار به این هدف نائل شدیم.

مدیر منطقه ارومیه شرکت ملی فرآورده های نفتی ادامه داد: همچنین اجرای این پروژه گامی در راستای تسهیل صادرات مواد سوختی به کشورهای همجوار و ایجاد زیرساخت های لازم در این خصوص بوده است.

مجرد، این انبار را دارای ۱۱ مخزن در ۵۰ هکتار زمین دانست و گفت: با بهره برداری از فاز نخست طرح، شاهد آغاز ذخیره مواد سوختی از مبدا پالایشگاه تبریز خواهیم بود که در این راستا خطوط انتقال از تبریز و میاندوآب به طول ۲۳۵ کیلومتر تا این انبار، لوله گذاری شده است.

وی در خصوص مرحله دوم طرح نیز گفت: برای مرحله دوم طرح نیز سکوهای بارگیری، پارکینگ نفتکش ها و امکانات رفاهی برای رانندگان در نظر گرفته شده است که حداکثر تا پایان سال به بهره برداری خواهد شد.

کد خبر: ۱۳٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha