۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
 ۱۷ روز از سال نو گذشت؛ خبری از شورای عالی کار نیست
توفیقی: خواستار اجرای ماده ۴۱ قانون کار هستیم

۱۷ روز از سال نو گذشت؛ خبری از شورای عالی کار نیست

رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار از عدم صدور دعوتنامه برای برگزاری جلسه شورای عالی کار خبر داد.

فرامرز توفیقی در گفتگو با خبرنگار  بازار اظهار کرد: در هفته سوم فروردین هم هنوز خبری از برگزاری جلسه شورای عالی کار نیست و اعضای شورا تاکنون دعوتنامه ای در این خصوص دریافت نکرده اند.

وی افزود: تعیین تکلیف میزان افزایش حقوق سال ۹۹ کارگران باید در شورای عالی کار و تا قبل از پایان فروردین ماه صورت بگیرد.

رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار درباره درخواست نمایندگان کارگری در جلسه شورای عالی کار تصریح کرد: فقط به دنبال اجرای ماده ۴۱ قانون کار در تعیین میزان افزایش حقوق کارگران هستیم.

توفیقی خاطرنشان کرد: بدون تردید قانون باید ملاک افزایش حقوق کارگران باشد و صرفا به دنبال اجرای قانون در تعیین حداقل حقوق این قشر هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در ماده ۴۱ قانون کار آمده است که میزان افزایش حقوق کارگران باید با دو معیار نرخ تورم و تعیین هزینه معیشت کارگران صورت بگیرد که هزینه معیشت کارگران چهار میلیون و ۹۴۰ هزار تومان در کمیته مزد تعیین شد.

لازم به ذکر است در جلسات شورای عالی کار که در سال گذشته برگزار شد نمایندگان دولت و کارفرمایی به ترتیب به دنبال افزایش ۲۰ و ۱۵ درصدی حقوق کارگران بودند و نمایندگان کارگری با احتساب دو پارامتر یاد شده در ماده ۴۱ قانون کار میزان افزایش ۴۵ درصدی حقوق کارگران را مطرح کردند.

کد خبر: ۱۲٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      رئیس مجلس شورای اسلامی ************************ نمایندگان محترم ************** با سلام و احترام و با صلوات برمحمد و آل محمد (ص) ******************************************* لطفاً افزایش حداقل حقوق کارگران و حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهید . تا کی دولت می خواهد در حق بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران عزیز اجهاف و بازنشستگان تامین اجتماعی را مورد تبعیض قرار بدهد. پس چرا پس از سالیان متمادی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را همانند دیگر بازنشستگان همسان سازی و افزایش نمی دهد. ما کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی در خواست داریم دولت به همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخشی از بدهی های خود را به تامین اجتماعی بپردازد تا تامین اجتماعی از این بدهی دولت برای همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان اقدام کند. کارگران بازنشسته قشری زحمت کش و سرمایه ملی کشور هستند که در مورد آنها اجهاف شده و فراموش شده اند. لطفاً کمی به فکر کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی باشید.