۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
واکنش مثبت بازارهای جهانی به اومیکرون
شاخص صعودی نفت در بازارهای آسیایی

واکنش مثبت بازارهای جهانی به اومیکرون

پس از اینکه سازمان بهداشت جهانی در گزارشی تایید کرد که اومیکرون قدرت کشندگی کمتری نسبت به سایر گونه های کرونا دارد تقاضای نفت در بازارهای جهانی قیمت سوخت را صعودی کرد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: قیمت نفت روز دوشنبه در بازارهای آسیایی افزایش یافت، زیرا مشخص شده اومیکرون گونه جهش یافته کرونا قدرت کشندگی کمتری دارد و این به معنای کاهش نگرانی‌ها در مورد تأثیر این بیماری بر روند جدید اقتصاد جهانی است، بر همین مبنا تقاضای سوخت همچنان روندی افزایشی دارد.

امروز معاملات آتی نفت برنت  با ۱.۵۲ درصد افزایش به ۷۶ دلار رسید و معاملات آتی   «وی تی آی» با ۱.۵۹ درصد افزایش به ۷۲.۸۰ دلار رسید. در هفته گذشته هر دو قرارداد آتی برنت و آتی   «وی تی آی»  حدود ۸ درصد افزایش یافتند که اولین افزایش هفتگی در هفت ماه گذشته بوده است

وشیتاکا تازاوا، تحلیلگر اخیر با اشاره به کاهش تهدید نوع جدید کرونا، احساسات بازار جهانی را رو به بهبود توصیف کرده است و تاکید کرده معاملات آتی   «وی تی آی»  احتمالاً بالاترین قیمت اخیر خود یعنی ۷۳.۳۴ دلار را دوباره خواهد دید و سپس تا ۷۸ دلار افزایش می یابد.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده در ادامه استراتژی خود برای کاهش قیمت بنزین، ۱۸ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک نفت خود را در ۱۷ دسامبر خواهد فروخت، این مساله در کنار دامن زدن به تنش بین روسیه و اوکراین باعث شده تا سرمایه گذاران محتاطانه در بازار جهانی نفت عمل کنند.

در همین حال، وزیر نفت عراق گفته که انتظار دارد اوپک به سیاست فعلی خود مبنی بر افزایش تدریجی ماهانه عرضه به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در نشست بعدی خود در ژانویه ۲۰۲۲ ادامه دهد. این مساله در راستای سیاست ثبات قیمت نفت در بازارهای جهانی است از طرف دیگر کشورهای اوپک به دنبال افزایش عرضه خود برای رسیدن به رکوردهای پیش از کرونا هستند. این مساله برای کشورهای وابسته به نفت اهمیت ویژه ای دارد زیرا شیوه کرونا در سال های اخیر درآمد آنها را به شدت کاهش داده است.

کد خبر: ۱۲۳٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha