۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
 ۱۰۰ درصد کشت چغندرقند در کشور قراردادی است
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۱۰۰ درصد کشت چغندرقند در کشور قراردادی است

ساری- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای کشت قراردادی کشاورزی گفت: ۱۰۰ درصد کشت چغندر قند در کشور قراردادی است.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا مهاجر شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشاورزی کود، سم در ساری با اظهار اینکه  ما انتظار داریم سموم شیمیایی را دولت تهیه و ارائه کند، افزود: این درحالی که در جهان این گونه نیست زیرا صاحب کالا طرح را به صورت پایلوت اجرا می کند و کشاورزان را با دستاورهای محصول آشنا می کند و شرایط را برای خلق تکنولوژی فراهم می کند.

وی با اشاره به نمایشگاه کود و سموم در ساری آن را یکی از راه های ترویج و توسعه کودهای شیمیایی و سموم به شمار می رود، اظهار داشت: در زمینه تهیه سموم کود مشکل نداریم و مسئله اساسی کیفیت سموم بوده و صاحبان و تولیدکننده کود باید بتوانند اطمینان کشاورزان درباره کیفیت سموم به دست بیاورند.

وی با اظهار اینکه کشاورزان با مزایای کودهای شیمیایی آشنایی ندارند، بر لزوم آشناسازی آن ها درباره مزیت های سموم تاکید کرد و گفت: مازندران از قابلیت های زیادی در حوزه کشاورزی نظیر سویا، کلزا و آفتابگردان برخوردار است و شرایط و پتانسیل بالایی دارا است.

مهاجر با بیان اینکه یکسری مشکلاتی در زمینه برداشت و توامان شدن زمان برداشت کلزا و برنج وجود دارد، گفت: توسعه ارقام مناسب نیز باید در دستور کار قرار گیرد و افزایش قیمت کلزا و سویا نیز می توانند کشاورزان را برای کشت محصولات ترغیب کند و به راحتی مشکلات فراروی را حل کرد.

کد خبر: ۱۱۶٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha