۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
قزوین در قرنطینه کامل فرو رفت

قزوین در قرنطینه کامل فرو رفت

قزوین- با ابتلاء بیش از ۷۹۴  نفر به بیماری کشنده کرونا در قزوین، امروز شهر با تصمیم مشترک شورای تامین و ستاد مقابله با بیماری کرونا استان قزوین به صورت کامل در قرنطینه فرو رفت.

مریم کشاورز مسعودیان؛ خبرگزاری بازار- آخرین آمار مبتلایان و فوت شدگان به بیماری کرونا خبر از واقعیت هولناکی با عنوان «وضعیت قرمز» در قزوین می دهد، وضعیتی که شاید با بی دقتی مردم و کندی مسئولین در تصمیم گیری ها ایجاد شد. اما به هر حال مسئله قابل توجه این است که قزوین از امروز به صورت کامل در قرنطینه قرار دارد.

آغاز موجب بازگشت مسافرین نوروزی و عبور آنها از «قزوین» که طی سالیان گذشته به  شاهراه ارتباطی شمال غرب کشور معروف شده است موجب شده تا حساسیت ها برای جلوگیری از ورود مسافرین بیشتر باشد.

قرنطینه ای که استاندار قزوین با جدیت از آن یاد میکند و میگوید: با کمک ارتش آن را اجرایی میکند.

ورود به استان قزوین ممنوع است

استاندار قزوین شامگاه چهارشنبه در جلسه فوق العاده رسیدگی به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان قزوین که با مشارکت شورای تامین و ستاد مقابله با کرونای استان برگزار شد، از قرنطینه کامل شهر خبر داد و گفت: تمامی مبادی ورودی شهر به کمک ارتش به شدت کنترل می شود و ورود به قزوین ممنوع است.

وی افزود: بازگشت مسافران نوروزی و عبور آنها از قزوین موجب نگرانی ما شده است از این رو تمامی مبادی ورودی شهر کنترل و مسافرین حق ورود به قزوین را ندارند

استاندار قزوین عنوان کرد: بحران کرونا امروز در کشور به وضعیت قرمز رسیده است و ما اجازه نمیدهیم به دلیل عدم رعایت عده ای خاص سلامت مردم قزوین به خطر بیفتد.

جمالی‌پور گفت:  مسافران حق ورود به استان قزوین را ندارند و از ظرفیت ارتش برای کنترل مبادی ورودی شهر استفاده میکنیم.

وی افزود: اجازه نمیدهیم ناقلین بیماری به استان وارد شوند و امیدواریم مردم استان قزوین نیز در این زمینه برای خروج از وضعیت قرمز با ما همراهی کنند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: برای ورود بومیان استان قزوین نیز راهکارهای پایشی مطمئنی تدوین شده است که تمامی رانندگان و مسافران در مبادی ورودی شهر کنترل و با اطمینان از سلامت کامل اجازه ورود به شهر را خواهند داشت.

تمامی اصناف و ادارات غیر ضروری در قزوین تعطیل شدند

منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به تعطیلی اصناف و ادارات غیر ضروری به خبرنگار بازار گفت: از امروز تمامی اصناف و ادارات غیر ضروری در قزوین تطعیل می شوند.

وی بیان کرد: اداراتی که به تشخیص ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ضروری تشخصی داده می شوند نیز با ظرفیت ۳۰ درصدی فعالیت کرده و مابقی کارمندان  در دورکاری و مرخصی خواهند بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین عنوان کرد: خروج کارکنان ادارات و دستگاه ها از استان ممنوع است به عبارتی این مرخصی فقط در محدوده استان قزوین دارای اعتبار است

حبیبی افزود: در مدت تعطیلی ادارات مدیران و معاونین آنها ملزم به حضور در ادارات هستند و اجازه مرخصی ندارند.

تمامی بازارها در استان قزوین تعطیل است

معاون سیاسی استانداری قزوین افزود: تمامی بازارها در همه شهرستان ها، بازارهای محلی، بازارهای سنتی و بازارچه ها تعطیل هستند.

حبیبی عنوان کرد: همه اصنافی که به تشخیص ستاد پیشگری از کرونا غیر ضروری شناخته شود تعطیل می شوند و کسبه اجازه حضور و فعالیت نخواهند داشت.

وی همپنین گغت: در این مدت اصنافی که به ارائه کالاهای ضروری نظیر مواد غذایی، پروتئینی و بهداشتی می پردازند اجازه فعالیت خواهند داشت.

متخلفین منتظر واکنش جدی دستگاه قضا باشند

محمد قاسمی دادستان قزوین نیز در این خصوص به خبرنگاران رسانه‌های گروهی قزوین گفت: اگرچه در این مدت همراهی خوبی با زندانیان صورت گرفته است و بخش عمده ای از این افراد از تسهیلات و شرایط مرخصی بهره مند شده اند اما این به معنای اغماض دستگاه قضا با متخلفین نیست و قطعا واکنش ما جدی خواهد بود.

وی بیان کرد: سلامت مردم مهم ترین اولویت در شرایط حاضر است و اگرچه تعطیلی اصناف مشکلاتی برای کسبه ایجاد میکند اما امیدواریم با تعامل و همراهی که بین مردم ایجاد شده است بتوانیم بخشی از این مشکلات را کاهش دهیم.

محمد قاسمی دادستان قزوین

دادستان قزوین عنوان کرد: مالکین در صورت امکان به مستاجرین خود زمان کافی برای پراخت بدهی بدهند و در صورت امکان بخشی از آنرا ببخشند تا در کنار این سیل مشکلات، مسائل مالی و معیشتی کمتر موجب آزار مردم شود.

دادستان قزوین عنوان کرد: دستورات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی اصناف، بازارها و ادارات قانونی است و قطعا تخلف از این مقررات موجب برخورد جدی دستگاه قضا خواهد شد.

۷۹۴ نفر در قزوین به کرونا مبتلا هستند

محمد حسن ارداقیان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز در این خصوص به خبرنگار بازار گفت: بر اساس آمارها از شروع شیوع بیماری کرونا تا کنون در قزوین ۷۹۴ نفر درگیر این بیماری شدند که از این تعداد ۹۷ نفر فوت و مابقی درمان و یا در حال درمان هستند.

وی عنوان کرد: در این مدت ۵۳۲ نفر به صورت کامل درمان شدند.

قطع زنجیره انتقال تنها راه نجات

با همه اقدامات پزشکی، درمانی و حتی اجتماعی انجام شده در مقابل این بیماری چیزی که امروز به عنوان راه حل مشترک همه مسئولین، پزشکان و درمان مطرح می شود قطع زنجیره انتقال است، راهکاری کم هزینه که میتواند به نجات کشور از این بیماری منجر شود.

کد خبر: ۱۱٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha