۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
گزارش نهال گشت از آخرین وضعیت برگزاری تور اروپا

گزارش نهال گشت از آخرین وضعیت برگزاری تور اروپا

بعد از گذشت بیش از 2 سال از شیوع ویروس کرونا، بالاخره مرزهای شینگن به روی گردشگران باز شده و امکان برگزاری تور اروپا به مقصد برخی از کشورهای حوزه شینگن وجود دارد.

بازار; گروه صنعت: بعد از گذشت بیش از 2 سال از شیوع ویروس کرونا، بالاخره مرزهای شینگن به روی گردشگران باز شده و امکان برگزاری تور اروپا به مقصد برخی از کشورهای حوزه شینگن وجود دارد. به طوری که شما همین الان هم می‌توانید با اخذ ویزای شینگن از طریق تور سوئیس، به این کشور سفر کنید. اما کماکان، مشکلاتی بر سر راه برگزاری برخی از تورهای اروپا وجود دارد.

بازی سفارت فرانسه با متقاضیان تور پاریس

اخیرا سفارت فرانسه در ایران طی اطلاعیه‌ای از طریق کارگزار خود یعنی شرکت VFS اعلام کرد که پس از حدود دو سال توقف، صدور ویزای توریستی شینگن برای شهروندان ایرانی را از سر گرفته و امکان برگزاری تور پاریس وجود دارد. به طوری که بسیاری از متقاضیان ویزای توریستی فرانسه مجددا برای اخذ ویزای این کشور اقدام کردند. اما وجود چند مشکل اساسی کار را برای گردشگران ایرانی متقاضی تور پاریس سخت کرده است.

آسترازنکا و برگزار نشدن تور فرانسه

فرانسه از تابستان امسال با ورود مسافرانی که با یکی از واکسن‌های مورد تأیید آژانس دارویی اروپا شامل «فایزر و بیون‌تک»، «مدرنا»، «آسترازنکا» و «جانسون اند جانسون» واکسینه شده باشند موافقت کرده‌ است. اما همانطور که می‌دانید به دلیل تحریم‌ها، واکسن تولید شده توسط این شرکت‌ها، درصد بسیار کمی از واکسن‌های موجود در ایران را تشکیل داده‌ و بسیاری از هموطنان ما با واکسن‌های چینی و داخلی واکسینه شده‌اند. از این رو امکان رزرو تور خارجی به مقصد فرانسه برای بسیاری از هموطنان ما مطلقا وجود ندارد.

انتظار چند ماهه برای تزریق دوز دوم آسترازنکا

سازمان جهانی بهداشت فاصله هشت تا ۱۲ هفته را میان تزریق دوز اول و دوم واکسن آسترانزاکا توصیه می‌کند. از این رو آن دسته از هموطنانی که دوز اول واکسن آسترازنکا را دریافت کرده‌اند، باید چند ماهی را برای تزریق دوز دوم واکسن صبر کنند تا بتوانند درخواست ویزای گروهی تور فرانسه را به سفارت فرانسه ارائه دهند.

گزارش نهال گشت از آخرین وضعیت برگزاری تور اروپا

ورود مجدد ایران به لیست قرمز

ورود مجدد ایران به لیست قرمز فرانسه برای جلوگیری از ورود شهروندان کشورهای پرخطر، باعث شده که سفارت فرانسه کماکان از ورود شهروندان ایرانی به خاک این کشور جلوگیری کند. به همین دلیل نیز، با وجود اینکه قریب به یک ماه از اعلام خبر مبنی بر بازگشایی مرز فرانسه به روی گردشگران ایرانی می‌گذرد، اما کماکان به هیچ یک از درخواست‌های ویزای فرانسه برای رزرو تور دور اروپا پاسخی داده نشده است. البته باید در نظر داشته باشید که این لیست دائما در حال بروز رسانی بوده و وضعیت ایران در آن، بسته به وضعیت شیوع کرونا قابل تغییر است.

تور اسپانیا با سینوفارم بعد از رفع محدودیت‌ها

اسپانیا از نخستین کشورهای اروپایی بود که سینوفارم را به رسمیت شناخت. آن هم به این خاطر که واکسن سینوفارم به تایید سازمان جهانی بهداشت رسیده است. مقامات اسپانیایی تاکید دارند که هر واکسنی که از سوی سازمان جهانی بهداشت و آژانس دارویی اروپا تایید شده باشد، پذیرفته می‌شود. اما در حال حاضر ممکن است دولت اسپانیا باز هم فرآیند صدور ویزای توریستی را برای سفر در قالب تور اسپانیا به تاخیر بیندازد.

تور سوئیس، تنها تور موجود فعلی

سازمان جهانی بهداشت واکسن چینی سینوفارم را تأیید کرده است، اما هنوز آژانس دارویی اروپا تصمیمی در این زمینه نگرفته است. البته طبق اطلاعات موجود در سایت visaguide چند کشور اروپایی از جمله سوئیس، سوئد، اسپانیا، هلند، قبرس، یونان، مجارستان، اتریش و چند کشور غیرتوریستی دیگر، تزریق دوز کامل واکسن سینوفارم را برای اخذ ویزای شینگن کافی اعلام کرده‌اند. از این رو تور سوئیس همین حالا نیز در حال برگزاری بوده و امکان رزرو تور سوئیس برای ایرانی‌ها وجود دارد.

تور سوئیس، بدون استرس گرفتن ویزا

گرفتن ویزای سوئیس با یک تاریخچه سفری متوسط، تمکن مالی و گردش حساب امکان پذیر است. به شرطی که از طریق ویزالند اقدام کرده باشید. شما حتی با یک سفر خارجی، 100 میلیون تومان تمکن مالی و یک گردش حساب 3 ماهه معمولی می‌توانید موفق به اخذ ویزای سوئیس شوید. ارائه درخواست ویزای سوئیس فقط با تعیین وقت سفارت امکان پذیر است. وقت سفارت سوئیس توسط کارگزاری VFSGlobal تعیین می‌شود. ویزای سوئیس مصاحبه ندارد و شما فقط برای تحویل مدارک و انگشت نگاری باید به سفارت مراجعه کنید.

گزارش نهال گشت از آخرین وضعیت برگزاری تور اروپا

ایتالیا فعلا فقط برای دیدار با خانواده

ایتالیا نیز از جمله کشورهایی است که امکان اخذ ویزا و ورود ایرانی‌ها به این کشور را به وجود آورده است. اما نکته جالب توجه در مورد ایتالیا این است که با وجود بد بودن شرایط اقتصادی ایتالیا، دولت این کشور همچنان از ارائه ویزای گروهی تور ایتالیا برای گردشگران خودداری کرده و فقط به کسانی ویزا می‌دهد که از طرف یکی از بستگان درجه 1 خود دعوتنامه داشته باشند.

تسهیل ورود گردشگران و طرح ترمز اضطراری

طبق تصمیم اتحادیه شینگن قرار است محدودیت‌ سفر به اروپا حتی برای مقاصد گردشگری گردشگری و با تورهای اروپا کاهش یابد. مطابق برنامه کمیسیون اتحادیه اروپا رفع محدودیت‌ها، به خصوص شامل مسافرانی می‌شود که به طور کامل واکسینه شده‌ باشند. اتحادیه اروپا افزون بر این می‌خواهد بدون در نظر گرفتن وضعیت واکسیناسیون افراد، سفرهای غیرضروری به منطقه شنگن را مجاز کند، مشروط بر این که میزان ابتلا در کشور محل اقامت شخص متقاضی رو به کاهش باشد.

افزایش قیمت تور اروپا بعد از اتمام محدودیت‌ها

افزیش 100 یورویی قیمت تور سوئیس، پس از بازگشایی مجدد مرز این کشور به روی گردشگران، این احتمال را به وجود می‌آورد که بعد از بازگشایی مرزهای شینگن و برگزاری مجدد تورهای خارجی، با افزایش قیمت تور اورپا روبرو باشیم. در نتیجه بهتر است قبل از بازگشایی مرزها، به فکر اخذ ویزای شینگن و رزرو تورهای اروپا باشید. با مراجعه به سایت نهال گشت می‌توانید به صورت لحظه‌ای، قیمت تور اروپا را مشاهده و در جریان روند بازگشایی مرز شینگن قرار بگیرید. همچنین در سایت نهال گشت می‌توانید با توجه به بودجه مدنظرتان، تور اروپا ارزان را تهیه نمایید.

کد خبر: ۱۰۹٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha