۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
دغدغه های مسکنی یک مدیر نفتی؛ دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی تعهد داده است
گفتگو با نایب رییس کمیسیون عمران

دغدغه های مسکنی یک مدیر نفتی؛ دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی تعهد داده است

حسین زهی، نایب رییس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور در کمیسیون عمران مهندس رستم قاسمی متعهد شده اند برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور تلاش کنند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: اسماعیل حسین زهی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه مهندس رستم قاسمی تاکنون ۳ و یا ۴ بار در کمیسیون عمران مجلس حضور پیدا کرده و برنامه های خود را در حوزه راه ومسکن ارائه داده است، افزود: ایشان در کمیسیون عمران تاکید کردند که به تلاشهای خود برای اجرایی شدن طرح جامع اقدام ملی مسکن نیز ادامه خواهند داد.

نایب رییس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی کار رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی آغاز شد، گفت: مهندس قاسمی در مجموع متعهد شده است که در حوزه مسکن قوی ورود کند و برای کاهش قیمت مسکن نیز با سایر وزارتخانه ها هماهنگی های لازم را به عمل آورد.

قرار شده است که مهندس قاسمی برای کاهش قیمت مسکن و استفاده از مصالح ساختمانی به قیمت تمام شده، با وزرای نفت و صنعت، معدن وتجارت هماهنگی های لازم را به عمل آورند تا با استفاده از مصالح ساختمانی با قیمت پایین تر بخشی از قیمت مسکن کاهش یابد

نماینده مردم خاش، میرجاوه، نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: قرار شده است که مهندس قاسمی برای کاهش قیمت مسکن و استفاده از مصالح ساختمانی به قیمت تمام شده، با وزرای نفت و صنعت، معدن وتجارت هماهنگی های لازم را به عمل آورند تا با استفاده از مصالح ساختمانی با قیمت پایین تر بخشی از قیمت مسکن کاهش یابد.

حسین زهی خاطرنشان کرد: تاکنون مهندس قاسمی ۳ ویا ۴ بار در کمیسیون عمران حضور پیدا کرده است و با ارائه برنامه های خود در وزارت راه وشهرسازی اعضای کمیسیون برای تصدی این وزارتخانه توسط مهندس رستم قاسمی نظر مثبت دارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به برنامه های مهندس قاسمی، اعضای کمیسیون عمران نیز در مجلس تلاش خواهند کرد که ایشان کار خود را در این وزارتخانه آغاز کند.

مهندس قاسمی برای توسعه آزادراه ها، بزرگراه ها و راه های روستایی و سایر زیربناهای حمل ونقل به خصوص در مناطق محروم کشور متعهد شده است تا با هماهنگی های لازم با سازمان برنامه وبودجه و تامین منابع مالی مورد نیاز بتواند پروژه های عمرانی را فعال کند

نایب رییس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مهندس قاسمی برای توسعه آزادراه ها، بزرگراه ها و راه های روستایی و سایر زیربناهای حمل ونقل به خصوص در مناطق محروم کشور متعهد شده است تا با هماهنگی های لازم با سازمان برنامه وبودجه و تامین منابع مالی مورد نیاز بتواند پروژه های عمرانی را فعال کند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، نصرت آباد و کورین در مجلس تصریح کرد: مهندس قاسمی یکی از مدیران اجرایی کشور است که قبلا نیز در وزارت نفت انجام وظیفه کرده است و به نظر می رسد برنامه های ارائه شده از طرفی ایشان در اجرا در حوزه راه وشهرسازی مشکلی نداشته باشد.

نایب رییس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص جمع بندی اعضای کمیسیون عمران برای تصدی مهندس قاسمی در وزارت راه وشهرسازی اظهار داشت: با بررسی برنامه های مهندس قاسمی اعضای کمیسیون عمران در نظر سنجی ها رتبه بالایی را برای وزارت راه وشهرسازی در نظر گرفتند.

حسین زهی در خصوص رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی نیز گفت: با برنامه ریزی های انجام شده مجلس از امروز کار رسیدگی به صلاحیت وزرا را آغاز می کند و رییس جمهور نیز با حضور در مجلس از برنامه های وزرای پیشنهادی خود در دولت سیزدهم دفاع کرد و انتظار داریم که وزرا پس از تایید صلاحیت خود کار خود را در وزارتخانه مربوطه آغاز کنند.

شایان ذکر است که آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح شنبه در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم با بیان اینکه در معرفی اعضای کابینه، ۹ کارگروه تخصصی، سوابق و کارنامه وزرای پیشنهادی را بررسی کرد، گفت: در انتخاب وزرا تحت تاثیر هیچ جریان و گروه خاصی قرار نگرفتم البته پیشنهادهای زیادی از گروه‌های مختلف برای معرفی افراد برای دولت ارسال شد.

وی اظهارداشت: برای  ابتکار بسیار خوبی که مجلس شورای اسلامی نسبت به بررسی وضعیت وزیران پیشنهادی کرد، سخنان آنها را در کمیسیون‌های اصلی و فرعی شنید و وقت بسیار خوبی گذاشت، باید صمیمانه از رییس مجلس برادر مجاهدم دکتر قالیباف و هیات رییسه و رییس کمیسیون ها و اعضای آنها تشکر کنم.

وی اضافه کرد: خداوند منان را شکرگذاریم که دل‌های مردم عزیر و صبور ایران را هدایت کرد و توفیق عظیم خدمت و بار سنگین امانت را به بندگانی از دل مردم سپرد تا در آستانه قرن پانزدهم هجری شمسی با تکیه بر اصیل‌ترین شعارهای نهضت خمینی کبیر (ره) و رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی امانت‌دار اولین دولت گام دوم انقلاب اسلامی در ملک عالم آل محمد (ص) هستیم.

رییس جمهوری گفت: می‌دانیم فرصت خدمت کوتاه است و رنج های مردم بسیار است. این بار امانت جز با هدایت الهی و عنایت اهل بیت (ع) و عزم اراده پولادین برای تحول به سرمنزل مقصود نخواهد رسید و تحول خواهی چز با تکیه بر شعارهای اصیل انقلاب اسلامی و پیروی از رکن رکین ولایت فقیه به ساحل امن عدالت و پیشرفت منتهی نخواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون هنگامه حرکتی جهادی، حکیمانه، شجاعانه و مردمی است که با بهره جویی از ظرفیت‌های عظیم فکری و نخبگانی و مشارکتی آحاد ملت، همراهی و همدلی مجلس انقلابی و نمایندگان مردم در چارچوب سند تحول دولت مردمی زمینه ساز تحقق ایران قوی باشد.

رییسی گفت: سند تحول مردمی به عنوان چارچوب حاکم بر برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم برگرفته از محورهای بنیادی پنج‌گانه است؛ نخست،  بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دوم تعالی فرهنگ اسلامی و ایرانی، سوم اقتصاد مقاومتی، چهارم تامین وبهبود معیشت جامعه به ویژه اقشار کم درآمد و پنجم توسعه روابط بین المللی براساس منافع ملی و الهام بخشی در جهان اسلام است که در هریک ازبرنامه ها عدالت وپیشرفت کانون برنامه ریزی قرار گرفته است و برآیند آنها رونق تولید داخلی و تعالی ایران اسلامی خواهد بود.

وی اضافه کرد: به علاوه زنجیره کامل فرایند تحولی در هر حوزه شامل توصیف و تحلیل واقع بینانه از وضع موجود، تصویر پردازی از آینده مطلوب و تاکید بر ارائه راهبردها و راهکارهای معطوف به علل وقوع چالش‌ها، برنامه‌ریزی در چارچوب ظرفیت‌های ساختاری انسانی مالی دولت با رویکرد یاری دیگر قوا و نهادهای حاکمیتی مدنظر قرار گرفته است.

رییس جمهوری ادامه داد: کاهش نقش‌های تصدی‌گرایانه و افزایش نقش میدان‌سازی و تسهیل‌گری دولت برای به صحنه آمدن و بسیج ظرفیت گسترده و متنوع مردمی به‌ویژه جوانان و نخبگان که همواره پیشتاز و پیشران تحول‌خواهی هستند، از دیگر حوزه‌های مورد تاکید در برنامه است و همه برنامه‌ها به گونه‌ای تهیه و تنظیم شده که تضمین‌کننده تحقق دومحور اصلی و مهمی یعنی عدالت و پیشرفت در کشور باشد.

کد خبر: ۱۰۳٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha