۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
حمایت از شرکت‌های دانش بنیان روی کاغذ مانده است
مدیر یک شرکت فناور صنعتی در قم:

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان روی کاغذ مانده است

قم - مدیر یک شرکت فناور صنعتی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان روی کاغذ مانده است،‌ گفت: با کاغذبازی و ورود به چرخه بی‌پایان اداری نمی‌توانیم فعالیت داشته باشیم.

مهدی شاهوردی در گفت‌وگو با بازار با بیان اینکه شرکت تحت مدیریت وی در طراحی و تولید ماشین آلات و ابزارهای پیشرفته در صنایع برق، نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند، گفت: در حال حاضر میزهای هیدرولیک شینه، پانچ و گوشه زن هیدرولیک ورق، ابزارهای هیدرولیک و پانچ و برش پروفیل را تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال کاری ۹۸ نسبت به سال گذشته وضعیت اقتصادی بهتری داشته‌اند، گفت: خوشبختانه در سال ۹۸ نه تنها صادرات ما به ۲ برابر افزایش یافت بلکه توانستیم تعدیل نیرویی که در سال ۹۷ داشتیم را جبران کرده و جذب نیرو کنیم.

این فعال حوزه صنعتی استان قم از درآمد بالای ۲۵۰ هزار دلاری صادرات محصولات شرکت خود خبر داد و گفت: ما به اقصی نقاط کشورهای جهان صادرات داریم و در سال ۹۸ کشورهایی مانند مصر، استرالیا، روسیه و انگلستان را به مجموعه صادراتی خود اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه در دو نمایشگاه بین‌المللی بسیار معتبر حضور یافته‌اند، گفت: خوشبختانه نمایشگاه هانوفر که معتبرترین و بهترین نمایشگاه عرضه محصولات صنعتی دنیاست، محل تعامل و همکارهای تجاری با بسیاری از کشورهای متقاضی شده است.

مهم‌ترین مسیر توسعه تجاری شرکت‌های صنعتی حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی است

شاهوردی از حضور در نمایشگاه مسکو خبر داد و گفت: مهم‌ترین مسیر توسعه تجاری شرکت‌های صنعتی به ویژه واحدهای فناور دانش بنیان حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی معتبر است.

وی در خصوص آخرین دستاوردهای فناورانه خود، توضیح داد: این شرکت برای اولین بار توانسته دستگاه برش و پانچ شمش را به صورت تمام اتوماتیک طراحی و با قراردادی ۱۷۰ هزار دلاری در کشور عمان اجرا خواهد کرد.

این مدیر یک شرکت فناور صنعتی با انتقاد از این مسئله که برخورداری از گواهی‌نامه دانش بنیان مزیتی برای آن‌ها ندارد، گفت: چرا برخی فکر می‌کنند که شرکت‌های صنعتی آن‌قدر وقت خالی دارند تا خود را درگیر بروکراسی‌های بی‌دلیل و متنوع اداری کنند تا آن‌ها با منت تسهیلات ناچیزی در اختیار ما قرار دهند.

وی با اعلام اینکه با مشکل عدم سرمایه در گردش مواجه است، گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان روی کاغذ مانده است و با کاغذبازی و ورود به چرخه بی‌پایان اداری نمی‌توانیم فعالیت داشته باشیم.

شاهوردی با اشاره به دریافت وام VC از صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ما سه دستگاه خود را از طریق لیزینگ به مشتری واگذار کردیم اما از آنجایی که باید ۷۰ درصد اقساط وام را خریدار پرداخت کند ریسک‌پذیر است.

شرکت‌های دانش بنیان باید از معافیت‌های مالیاتی برخوردار باشند

وی با ابراز ناخرسندی از لغو معافیت مالیاتی، گفت: ما به عنوان یک شرکت دانش بنیان باید از معافیت‌های مالیاتی برخوردار باشیم اما به دلیل اینکه نتوانستیم دلارهای صادراتی خود را در سامانه نیما ثبت کنیم لغو معافیت شدیم و مالیات خود را مانند سایر واحدهای صنعتی پرداخت کردیم.

این عضو پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به خسارات ویروس کرونا به روند کاری شرکت‌های تولیدی گفت: متأسفانه با مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای یکی از کارگران مجبور شدیم کارگاه را تعطیل کنیم.

وی افزود: این در حالی است که یکی از مشتریان ما در لبنان یک سفارش فوری دارد و ما نمی‌توانیم پاسخگوی درخواست او باشیم.

کد خبر: ۱۰٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha