۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
گزارش عملکرد ماهانه آبادا؛ تابستان پر پول برای تولید برق آبادان تنها با ۷ درصد افزایش تولید
بازار بررسی می‌کند؛

گزارش عملکرد ماهانه آبادا؛ تابستان پر پول برای تولید برق آبادان تنها با ۷ درصد افزایش تولید

شرکت تولید برق آبادان با ۷ درصد افزایش فروش محصولات خود در تیر ماه نسبت به میانگین فصل بهار حدود ۷۰ درصد درآمد خود را افزایش داده است که حاصل افزایش نرخ فروش محصولات در ۴ ماه ابتدای سال است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت تولید برق آبادان در طول یک ماه منتهی به ۳۱ تیر ماه توانسته در مجموع  ۳۵ میلیارد تومان محصولات خود را در بازار داخل به فروش برساند که این عدد حدود ۱۰ میلیارد تومان بیشتر از خرداد ماه سال جاری بوده است.

این شرکت که با نماد آبادا در بورس تهران فعالیت می‌کند طی ۴ ماه ابتدای سال جاری هر ماه نرخ فروش خود را افزایش داده که این موضوع نشان از افزایش تقاضای بازار داخلی در این مدت بوده است.

شرکت تولید برق آبادان از ابتدای سال مالی (یک فرودین ماه) تا ۳۱ تیر ماه در مجموع ۲,۶۷۹,۹۹۲ مگاوات ساعت انرژی فروخته که در مجموع از این میزان فروش انرژی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است، این در حالی است که در ۴ ماه ابتدای سال گذشته با فروش ۳,۴۱۰,۸۲۴ مگاوات انرژی ۸۹ میلیارد تومان درآمد از محل فروش محصولات خود کسب کرده است

آبادا در تیر ماه چکار کرد؟
این شرکت در ماه گذشته (تیر ماه) ۲۹۷ هزار مگاوات ساعت برق تولید کرده که کل این میزان تولید انرژی برق را با نرخ  هر مگاوات ساعت ۶۸ هزار ۵۵۳ تومان که جمعا حدود ۲۰ میلیارد تومان می‌شود به فروش رسانده است. همچنین در این ماه ۲۹۸.۲۴۹ مگاوات ساعت، انرژی آمادگی نیروگاه بوده که توسط این شرکت تولید شده،  که این میزان انرژی را با هر مگاوات ساعت ۳۱هزار ۴۳۷ تومان که در مجموع حدود ۹ میلیارد تومان می‌شود،  فروخته است.  میزان فروش خارج از بازار طی همین دوره یک ماهه ۱۰۸ هزار مگاوات ساعت بود که با نرخ ۵۴ هزار و ۹۰۰ تومان که در مجموع نزدیک ۶ میلیارد تومان شده است در به فروش رسانده که در مجموع این شرکت در تیر ماه توانسته با فروش ۷۰۵ هزار مگاوات ساعت انرژی ۳۵ میلیارد تومان درآمد کسب کند.

در تولید انرژی در نیروگاه‌های برقی چند اصطلاح وجود دارد که یکی از آن‌ها انرژی نیروگاه است که به مجموع انرژی خالص تولید شده مولدهای برق نیروگاه گفته می‌شود. همچنین اصطلاحی در نیروگاه تولید برق وجود دارد به نام آمادگی نیروگاهی که طبق تعریف به مجموع انرژی قابل تولید واحدهای نیروگاه اختصاص پیدا می‌کند، علاوه بر آن به مجموع میزان انرژی و آمادگی فروخته شده در بورس انرژی و قرارداد های دو جانبه، انرژی فروخته شده خارج از بازار گفته می‌شود، که هر نیروگاه از سه این منابع برقی درآمد کسب می‌کند.

در تیرماه با اوج گیری گرما و افزایش میزان مصرف برق، شرکت‌های تولیدی برق موظف شدند که توان تولیدی خود را افزایش دهند که با توجه به بالا بودن تقاضا نرخ فروش این محصولات در بورس انرژی و دولت افزایش پیدا کرد.

شرکت تولید برق آبادان در خرداد ماه سال جاری ۲۶۲ هزار ۵۰۴ مگاوات ساعت انرژی برق تولید کرده که تمام این میزان از تولید خود را با نرخ هر مگاوات ساعت ۵۲ هزار ۶۶۴ تومان که در مجموع ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌شود به فروش رسانده است.

در طول خرداد ماه، میزان فروش آمادگی نیروگاهی شرکت ۲۷۲ هزار و ۵۰۴ مگاوات ساعت انرژی بوده که این میزان را با نرخ ۱۳ هزار و ۹۴۴ تومان به فروش رسانده که در کل، از این محصول ۳میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کرده است. ۱۵۵ هزار و ۴۹۶مگا وات ساعت انرژی،  فروش خارج از بازار این شرکت بوده که این میزان را با نرخ ۵۲ هزار و ۷۷۱ تومان که در مجموع ۸میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود، به فروش رسانده است.

۴۰ درصد رشد درآمد تنها با افزایش ۲ درصد فروش
بنابراین شرکت تولید برق آبادان برای خرداد ماه با فروش ۶۹۰هزار ۵۰۴ مگاوات ساعت انرژی توانسته ۲۵ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کند که این عدد نسبت به تیر ماه ۴۰ درصد پایین‌تر است یعنی این مجموعه در تیر ماه با وجود اینکه تنها ۲ درصد رشد در میزان فروش نسبت به خرداد ماه داشته توانسته مبلغ فروش یا درآمد خود را ۴۰ درصد افزایش دهد که دلیل آن رشد حدود ۳۰ درصدی در نرخ فروش انرژی برق، رشد ۱۳۸ درصد در نرخ فروش آمادگی و رشد ۳ درصد در نرخ خارج از بازار بوده است.

آمار اردیبهشت ماه شرکت تولید برق آبادان توانسته با فروش ۲۵۷ هزار و ۷۶۰ مگاوات انرژی برقی با نرخ ۷ هزار ۲۴۳ تومان ۹میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان درآمد از این محل کسب کند که در بخش آمادگی با فروش ۲۶۱ هزار مگاوات انرژی  با نرخ ۱۰ هزار ۶۹۸ تومان، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کسب درآمد کند. همچنین از محل فروش ۱۵۶ هزار مگا وات برق خارج از بازار با نرخ ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان نزدیک به ۸ میلیارد تومان درآمد به دست آورد که اگر این اعداد را با هم جمع بزنیم در مجموع این شرکت برای اردیبهشت ماه با فروش ۶۷۵ هزار مگاوات برق ۲۰ میلیارد تومان محصول فروخته است.

 اگر بخواهیم میزان فروش و مبلغ فروش دو ماه اردیبهشت و خرداد ماه را با هم مقایسه کنیم، شرکت تولید برق آبادان تنها با رشد ۲.۲۲ درصد در میزان فروش در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت ماه، فروش خود را ۲۵ درصد افزایش دهد که دلیل آن هم افزایش نرخ ۴۰ درصد در فروش انرژی برق، افزایش ۳۰ درصد در نرخ آمادگی و ۴ درصدی خارج از بازار بوده است.

در فرودین ماه هم جمعا این شرکت با فروش ۶۲۳ هزار مگاوات برق حدود ۱۴ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

۷۰ درصد درآمد در ماه اول تابستان به کل فصل بهار
به طور کلی این شرکت در ماه ابتدای تابستان به دلیل افزایش تقاضا توانسته ۷ درصد از میانگین فصل بهار محصولات بیشتری به فروش برساند که افزایش این میزان فروش در مجموع حدود ۷۰ درصد افزایش درآمد برای شرکت در تیر ماه داشته باشد. بنابراین وضعیت شرکت از نظر میزان آمار فروش وضعیت روبه رشد در ۴ ماه ابتدای سال است.

شرکت تولید برق آبادان(نماد آبادا) با میانگین حجم ماهانه ۶ میلیون واحد، سهام شناور ۱۵ درصد، نسبت پی به ای ۳۰ و قیمت پایانی ۱۲.۱۵۰ ریال در تابلوی بورس ثبت شده است.

شرکت تولید برق آبادان از ابتدای سال مالی (یک فرودین ماه) تا ۳۱ تیر ماه در مجموع ۲,۶۷۹,۹۹۲ مگاوات ساعت انرژی فروخته که در مجموع از این میزان فروش انرژی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است، این در حالی است که در ۴ ماه ابتدای سال گذشته با فروش ۳,۴۱۰,۸۲۴ مگاوات انرژی ۸۹ میلیارد تومان درآمد از محل فروش محصولات خود کسب کرده است.

جمع فروش داخلی

تعداد فروش(مگا وات ساعت)

مبلغ فروش (میلیون ریال)

تیر

۷۰۴,۹۸۹

۳۵۷,۸۸۳

خرداد

۶۹۰,۵۰۴

۲۵۸,۳۰۲

اردیبهشت

۶۷۵,۷۶۰

۲۰۳,۵۷۲

فرودین

۶۲۳,۳۵۸

۱۴۴,۸۳۵

.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha