۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
رشد شاخص بورس ادامه دار خواهد بود
یک کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بازار:

رشد شاخص بورس ادامه دار خواهد بود

یک کارشناس بازارسرمایه گفت: بازار سرمایه به موجب راکد بودن سایر بازرهای موازی چون مسکن، سکه، طلا و ارز، اکنون از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار است و این روند ادامه دار نیز خواهد بود.

محمدعلی شهدایی در گفتگو با بازار، درباره علل رشد شاخص بورس در کشور و پیش بینی از آینده آن، اظهار داشت: کاهش بودجه عمرانی سال ۹۹ همراه با بی تحرکی بنگاههای اقتصادی مهم سودآور، چون مسکن، ارز و سکه نشان دهنده افق روش بازارسرمایه درآینده است. در چنین شرایطی است که خیل عظیمی از سرمایه گذاران برای سودآوری بیشتر و مطمئن وارد بورس شده اند.

وی به حمایت مستقیم و غیر مستقیم دولت از بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: زمانی که بودجه های عمرانی کاهش و درآمدهای دولت نزولی می شود، این احتمال وجود دارد که دولت برای تامین نیازهای مالی خود دست به استقراض از بانک مرکزی بزند و یا تغییراتی را در نرخ ارز ایجاد کند که البته تبعات چنین شیوه نادرستی بی شک اقتصاد کشور و خانوار را درگیر خود می کند. با این وجود دولت با حمایت از بازار سرمایه نه تنها سودمند می شود بلکه از طرفی با جذب سرمایه ها به بورس، مانع  از  ورود پولهای سرگردان به سایر بازارهای موازی که اقتصاد کشور را به ورطه هلاک می کشاند، خواهد شد.

این کارشناس ارشد بازارسرمایه گفت: حجم نقدینگی در کشور طی چند سال اخیر به قدری زیاد شده است که اگر بازاری چون بازار سرمایه پذیرای چنین پولهای نباشد این پولهای سرگردان  با جذب در برخی بازارها، اقتصاد کشور را به هم می ریزد.  

شهدایی به آن دسته از افرادی که خواهان سرمایه گذاری در بازار سرمایه هستند، توصیه کرد؛ افرادی باید وارد بورس شوند که از تخصص و تجربه لازم برخوردارند، چرا که ورود هیجانی و بدون تخصص به این بازار مهم، مشکلاتی را برای سرمایه گذار ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: افراد کم تجربه ای که خواهان ورود به بازارسرمایه هستند بهتر است مستقیم وارد این بازار نشوند و فعالیت خود را با خرید سهام از صندوق های سرمایه گذاری (سبد گردان ها) آغاز کنند تا مشکلی سرمایه آنها را تهدید نکند.

کد خبر: ۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha