۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
 برخی قوانین، شرکت‌های بورسی را متضرر کرد
کارشناس بازار سرمایه:

برخی قوانین، شرکت‌های بورسی را متضرر کرد

صالحی، مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری یکی از بانک‌ها گفت: مجلس با وضع برخی قوانین مانند بستن عوارض و مالیات به صادرات شرکت‌ها به شرکت های بازار سرمایه آسیب می زند.

به گزارش بازار، امیر صالحی مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری یکی از بانکهای کشورمان گفت: اگرچه در حال حاضر نقدشوندگی بازار سرمایه دچار مشکل شده اما اساساً یک بازار نقدشونده است و خیلی سریع به تحولات عکس العمل نشان می دهد.

وی با اشاره به تأثیرپذیری بازار سرمایه از قیمت ارز و مسائل سیاسی اظهارکرد: از زمانی که بحث توافق و مذاکره با آمریکا جدی شد بازار هم در یک حالت صبر و انتظار قرار گرفت.

مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری یکی از بانکهای کشورمان گفت: کمک صندوق توسعه ملی و صندوق حمایت از بازار سرمایه به تزریق نقدینگی و تسریع بهبود وضعیت این بازار کمک خواهد کرد.

صالحی با بیان اینکه به دنبال تبلیغات زیاد دولت درمورد بازار سرمایه، حجم زیادی از مردم وارد این بازار و دچار مشکل شدند، مطرح کرد: مجلس نیز با وضع برخی قوانین مانند بستن عوارض و مالیات به صادرات شرکتها به شرکت های بازار سرمایه آسیب می زند.

در ادامه، دکتر حمید میرمعینی کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه خود بازار سرمایه باید به تعادل و تنظیم اصلی برسد گفت: شاید وضع مقررات و قوانین در جهت تغییر روند بازار موثر باشد اما این راهکارها موقتی اند.

وی افزود: راهکارهای موقت احتمالاً بعد از مدتی با شکست مواجه شوند و بازار سرمایه را با مشکلات جدیدی روبرو می کنند.

کارشناس بازار سرمایه درمورد پیشنهادات دولت و مجلس مبنی بر تزریق نقدینگی به این بازار گفت: این راهکارها اثرات خود را بر روند بازار خواهند گذاشت اما اینطور هم نیست که جهت بازار سرمایه را به صورت کامل تغییر دهند.

میرمعینی اظهارکرد: ما هر چند سال یک بار رکود تورمی، ابرتورم و رکود بازار سرمایه و بازار ارز و طلا را تجربه کردیم اما هیچ وقت از این تجربه ها درس نگرفتیم و آسیب شناسی درستی انجام ندادیم و راهکار درستی که باعث تکرار تجربیات گذشته نشود را ارائه ندادیم.

این کارشناس بازار سرمایه از نبود یک ستاد هماهنگی پرقدرت در بدنه تصمیم گیر و اجرایی اقتصاد کشور برای هماهنگی ساختارهای سیاست گذاری و جلوگیری از التهاب بازارها انتقاد کرد و گفت: پول هوشمند فقط با سیاست گذاری درست است که جهت دهی می شود اما ما بستر این کار را فراهم نکردیم.

کد خبر: ۸۶٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha