۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کرونا ۱۵۰۰ کارمند و کارگر شاغل در اماکن اقامتی قم را بیکار کرد
نایب رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌ها و هتل آپارتمان قم:

کرونا ۱۵۰۰ کارمند و کارگر شاغل در اماکن اقامتی قم را بیکار کرد

قم - نایب رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌ها و هتل آپارتمان قم از تعطیلی ۶۵ هتل و هتل آپارتمان و بیکاری یک هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان آن خبر داد.

عماد محمودپور در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در قم به دستور مسئولان استان همه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها تعطیل شد، اظهار داشت: فقط تعدادی از هتل‌ها که از پیش از شیوع این بیماری مسافر داشتند برای خدمات دهی به مسافرانشان ممنوعیت نداشتند.

وی با بیان اینکه حتی خدمات دهی به این مسافران و رزروی‌ها در سامانه میراث فرهنگی اعلام وضعیت می‌شدند، افزود: تعدادی از مسافران هندی و پاکستانی برای باگشت به کشورشان دچار مشکلاتی شده بودند که تاکنون تعدادی از مسافران به کشورشان برگشته‌اند، مسافران هندی نیز پس از انجام تست کرونا می‌توانند به کشور خود بازگردند.

نایب رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌ها و هتل آپارتمان قم با تأکید بر اینکه صد درصد هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان قم تعطیل هستند، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این شرایط تا دوماه آینده نیز ادامه داشته باشد که این موضوع نگرانی‌های زیادی به همراه دارد.

۶۵ هتل و هتل آپارتمان فعال در استان قم وجود دارد

به گفته محمودپور، در حال حاضر ۶۵ هتل و هتل آپارتمان فعال در استان قم وجود دارد که به طور مستقیم ۱۵۰۰ شغل مستقیم با ظرفیت اسکان ۳۵۰۰ نفر دارند که متأسفانه با توجه به تعطیلی پیش آمده همه این افراد بیکار شده‌اند و کارفرمایان به دلیل هزینه‌های بالا و مدت نامعلوم تعطیلی ناچار به تعدیل نیرو یا قطع همکاری با تعدادی از کارکنان خود شده‌اند.

وی ادامه داد: مشکل جدی سرمایه گذاران و بهره برداران از این هتل‌ها هزینه‌های زیادی است که در این مدت به آنها تحمیل می‌شود، این مشکلات برای هتل‌های اجاره‌ای به مراتب بیشتر هم می‌شود.

نایب رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌ها و هتل آپارتمان قم به پیشنهاداتی اشاره کرد که به مدیران استان و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرده‌اند و گفت: یکی از مهمترین اقدامات تسهیل روند بیمه بیکاری کارکنان این هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها است، در حال حاضر مسیر بروکراسی بیمه بیکاری حدود یک ماه زمان می‌برد و این به ضرر کارفرماها است.

درخواست پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت

وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای رفع نیاز کنونی هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، این تعطیلی‌ها می‌تواند آنها را به ورشکستگی بکشاند.

محمودپور با بیان اینکه مسولان استان باید تدبیری برای عوارض شهرداری، مالیات و قبوض آب، برق و گاز هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها بکند، اظهار داشت: از دیگر سو موضوع سررسید تسهیلات بانکی از قبل دریافت شده نیز باید تعیین تکلیف شود، تعطیلی شب عید شدیداً شرایط اقتصادی هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

به اعتقاد وی، اگر مدیریت استان امروز در حالی که به دنبال رفع مشکل بیماری کرونا است فکری برای بیماری مشکل اقتصادی این قشر نکند تا یک ماه دیگر عوارض سنگین آن خود را نشان خواهد داد و به بحرانی برای اقامتگاه‌های استان تبدیل می‌شود.

کد خبر: ۸٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha