۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
نشست مشترک وزرای جهاد و صمت برای تنظیم بازار مرغ

نشست مشترک وزرای جهاد و صمت برای تنظیم بازار مرغ

نشست مشترک و محرمانه وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت امروز سه شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ با هدف تنظیم بازار مرغ برگزار شد.

به گزارش بازار، این جلسه قرار بود با دعوت از خبرنگاران در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شود، اما به درخواست وزیر جهاد کشاورزی این جلسه بدون حضور خبرنگاران در حال برگزاری است.

در این جلسه معاونان دو وزارتخانه قرار است گزارشی از روند تولید و توزیع مرغ و نهاده‌های دامی و توزیع گوشت گرم در بازار و نقش عوامل موثر در افزایش قیمت این کالای پروتئینی از جمله واسطه‌ها داده و دو وزارتخانه برای دست یافتن به فرایند توزیع این کالا به نرخ مصوب به تفاهم برسند.

در چند ماه اخیر به رغم اظهارات مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در مورد تولید مرغ به میزان کافی و عرضه این کالا به نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی، قیمت مرغ در بازار آزاد به حدود دو برابر نرخ مصوب افزایش یافته است.

از سوی دیگر عرضه کنندگان مرغ در میدان بهمن و سایر میادین میوه و تره بار، عرضه محدود و اندک مرغ به نرخ مصوب و عرضه به روش‌های دیگر از جمله سورت کردن مرغ و فروش آن به قیمت‌های بالاتر با هدف سودجویی و جبران ضرر تولید کنندگان و فروشندگان را از جمله دلایل افزایش قیمت مرغ در ماه‌های اخیر می‌دانند.

کمبود جوجه ریزی در دو ماه اخیر و همچنین نبود نظارت کافی از سوی اتحادیه‌های تولید و توزیع و همچنین سازمان حمایت از حقوق تولید و مصرف کننده نیز از دیگر دلایل افسار گسیختگی قیمت مرغ عنوان شده است.

کد خبر: ۷۹٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha