۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
انطباق واقعیت‌های اقتصادی با نرخ ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان
مدیرعامل سابق بانک تجارت مطرح کرد

انطباق واقعیت‌های اقتصادی با نرخ ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان

رنجبر، مدیرعامل سابق بانک تجارت گفت: با توجه به واقعیت‌های اقتصادی کشور، نرخ ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی واقع بینانه‌تر است.

به گزارش بازار، محمدرضا رنجبر فلاح مدیرعامل سابق بانک تجارت افزود: با توجه به این که شرایط اقتصادی ایران با تحریم‌ها به شدت گره خورده و صادرات نفت قابل اتکا نیست، باید به نیروهای داخلی و صادرات غیرنفتی اتکا کنیم.

وی اضافه کرد: ما باید ساختار بودجه را با محدودیت‌های موجود تنظیم کنیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور گفت: از سویی حجم نقدینگی رو به افزایش است و اگر بین حجم نقدینگی و حجم درآمدهای ارزی، تناسب وجود نداشته باشد ما شاهد دو نرخی یا چند نرخی بودن نرخ ارز و یا افزایش نرخ ارز در بازار آزاد خواهیم بود.

فلاح افزود: برای حرکت به سمت یک نرخ تعادلی پایدار که امکان ثبات و ماندگاری آن در اقتصاد بیشتر باشد باید نرخ واقع بینانه‌ای در بودجه مبنا قرار گیرد که امکان تحقق درآمدهای بودجه و همچنین امکان پایداری نرخ ارز در بودجه وجود داشته باشد.

وی گفت: از جمیع جهات نرخ ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با واقعیت‌های اقتصادی کشور و شرایط آینده آن بیشتر انطباق دارد.

مدیرعامل سایق بانک تجارت در خصوص جبران کسری بودجه دولت از طریق بازار سرمایه ادامه داد: شرایط در بازار سرمایه سخت شده، و از آن جایی که نرخ بهره به دلیل مسابقه برای دستیابی به منابع بین دولت و بخش خصوصی افزایش یافته، این افزایش نرخ بهره، باعث کند شدن رشد قیمت دارائی‌ها و یا حتی افت قیمت دارائی‌ها می‌شود، به همین دلیل جذابیت بازار سرمایه از بین می‌رود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور گفت: احتمال این که فروش اوراق بدهی و یا فروش دارائی‌های دولت به سختی صورت بگیرد وجود دارد.

وی افزود: بنا به دلائل ذکر شده در سال آینده دولت برای دستیابی به منابع از طریق بازار سرمایه با سختی روبروست مگر این که با سازوکارهای دیگری به بازار، رونق ببخشد.

کد خبر: ۶۵٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Majid IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      0 0
      سلام این اقایان صداشون از جای گرم درمیاد.دلار2900این دولت اومد ودلار17500بخواد تحویل بده یعنی حدود شش برابر ایا درامد مردم شش برابر شده یا همش از نقدینگی حرف میزنن که دست یه عده خاص وتنها کاری وحرفی میزنن از معیشت مردم میگن یعنی حدود 90درصد مردم باید گداپرور باشن برای یه کشوری واین همه ثروت .شما رسانه ها هم دنبال علت نمیرید فقط حرف این واونو میزنیدمتاسفانه