۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
۳۳ میلیارد دلار از اقتصاد ناخالص داخلی کشور به حوزه گردشگری اختصاص یافت
وزیر میراث فرهنگی:

۳۳ میلیارد دلار از اقتصاد ناخالص داخلی کشور به حوزه گردشگری اختصاص یافت

قزوین- وزیر میراث فرهنگی گفت: با مردم پایه شدن اقتصاد گردشگری ۳۳ میلیارد دلار از اقتصاد ناخالص داخلی کشور به حوزه گردشگری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر مونسان عصر امروز در دیدار با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: یکی از ایراداتی که سالها بر حوزه گردشگری کشور وارد بود مسئله اختصاصی بودن اقتصاد در حوزه گردشگری و عدم همراهی مردم و دولت بود که خوشبختانه امروز این مشکل حل شده است و شاهدیم که سرمایه های مردمی در کنار اعتبارات دولتی در حوزه گردشگری به کار گیری شده است.

وی بیان کرد: در حالی که مشکلات اقتصادی بر کشور سایه انداخته است و بسیاری از بخش ها با کمبود اعتبارات مواجه هستند همین همسویی ایجاد شده بین مردم و دولت توانست به توسعه زیرساخت های حوزه گردشگری منتهی شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: مردم پایه شدن اقتصاد گدشگی توانست بیش از ۳۳ میلیاد دلار از اقتصاد ناخالص داخلی کشور را به بخش گردشگری اختصاص دهد.

مونسان افزود: این که امروز  بیش از ۲ هزار طرح با  ۱۳۷هزار میلیارد تومان اعتبار در کشور در دست اجراست  نتیجه همین تلاش جدی برای توسعه زیرساخت هاست که موجب شده تا اقتصاد و اشتغال این بخش به رونق برسد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت ها در بخش گردشگری طبیعی و توجه به جاذبه های موجود در روستاها توانست روند مهاجرت از روستا به شهر را معکوس گرداند و مشکلی که سالها به عنوان دغدغه جدی کشور مطرح بود با تامین معاش و اقتصاد روستا از طریق گردشگری رفع شد.

گردشگران خارجی با تمدن و فرهنگ ایرانی و اسلامی آشنا شوند
آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه این جلسه با اشاره به تاکید دین اسلام بر دیدار و گفت و گوی ملت ها اظهار داشت: به گفته امام علی (ع) تمدن ها در دو نوع هستند که تمدن از نوع انسانی به معنای امروز تمدن ما بسیار مورت توجه ایشان بوده است و برای پاسداشت این تمدن توصیه هایی داشته اند.

وی گفت: این که امروز فرهنگ، سبک زندگی و هویت ما با دین درآمیخته است اتفاقی زیباست که توانست هویتی ویژه به ما ایرانیان ببخشد که توسعه و ترویج این سبک زندگی میتواند شاکله زندگی فردی و اجتماعی ما ایرانیان را تشکیل دهد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حضور گردشگران خارجی در کشور باید بستری برای توسعه و ترویج سبک زندگی و فرهنگ ایرانی و اسلامی ما باشد و از این بستر ایجاد شده برای معرفی هویت و ظرفیت های خود در حوزه های دینی و مذهبی استفاده کرد.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: پروژه های گردشگری نیمه تمام استان قزوین باید هرچه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد که از مهم ترین این پروژه طرح ساماندهی و مرمت امامزاده حسین است که  اقدامی ارزشمند برای ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی ما به گردشگران خارجی است.

کد خبر: ۶۳٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha