۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
رشد دارایی های خارجی ترکیه در پایان سال ۲۰۱۹
چشم انداز جهش در سرمایه گذاری مستقیم خارجی ۲۰۲۰؛

رشد دارایی های خارجی ترکیه در پایان سال ۲۰۱۹

موقعیت سرمایه گذاری خالص بین المللی ترکیه از طریق دارایی های خارجی، در سال گذشته در مقایسه با پایان سال ۲۰۱۸ معادل ۲۵۰.۶ میلیارد دلار گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، بر اساس داده های آماری روز گذشته، وضعیت رسمی و خالص سرمایه گذاری بین المللی ترکیه (NIIP) در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۸، بهبود یافته زیرا دارایی های این کشور در خارج با سرعتی بالاتر از بدهی های غیر مقیم افزایش یافته است.

بانک مرکزی ترکیه در بیانیه ای گفت که دارایی های ترکیه در خارج از کشور در پایان سال گذشته به ۲۵۰.۶ میلیارد دلار رسیده که از پایان سال ۲۰۱۸، برابر  ۹.۴ درصد افزایش داشته است.

بدهی های کشور در قبال افراد غیر مقیم با اندکی  افزایش با نرخ ۰.۳ درصد روبرو شد و در مدت مشابه به ۵۹۹.۵ میلیارد دلار رسید.

وضعیت خالص سرمایه گذاری بین المللی این کشور نشانگر شکاف بین دارایی های خارجی و بدهی های آن با نرخ ۳۴۸.۹ میلیارد دلار از ۳۱ دسامبر بوده است. این میزان در سال ۲۰۱۸ ۳۶۸.۵ میلیارد دلار گزارش شده است.

وضعیت خالص سرمایه گذاری بین المللی تفاوت بین دارایی های مالی خارجی و یک کشور در وضعیت سرمایه گذاری بین المللی خالص آن است. در واقع با اندازه گیری تفاوت در دارایی های خارجی و بدهی های یک کشور، مشخص می شود که آیا یک کشور طلبکار یا بدهکار است.

دارایی های ذخیره شده در پایان سال گذشته به ۱۰۵.۵ میلیارد دلار رسید و افزایش ۱۳.۴ درصدی را نشان داد، در حالی که سایر سرمایه گذاری ها برابر ۹۴.۵ میلیارد دلار گزارش شده و در مدت مشابه به میزان ۶.۵ رشد داشته است.

وزیر فناوری و صنعت این کشور در ۱۷ فوریه سال جاری گفت که ترکیه امسال انتظار شتاب شدیدتری را  در سرمایه گذاری های مستقیم خارجی دارد و سرمایه گذاری های جدیدی در پتروشیمی ها، فناوری حمل و نقل، معادن یکپارچه، دفاع و الکترونیک در سال ۲۰۲۰ مشاهده خواهد شد.

کد خبر: ۶٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha