۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۲
واکنش رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به ارائه فهرست متخلفان بورس به دستگاه قضا
در گفتگو با بازار مطرح شد

واکنش رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به ارائه فهرست متخلفان بورس به دستگاه قضا

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آن دسته از شرکت‌هایی که بر اساس بخشنامه سازمان بورس و ضوابط و مقررات شورای عالی بورس عمل نکرده باشند، طبیعتاً در رابطه با فعالیت آنها تصمیم‌گیری قانونی انجام خواهد شد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ارائه اسامی متخلفین بازار سرمایه به دستگاه قضا گفت: این مسئله قطعا نیازمند کار کارشناسی بیشتر است.

وی افزود: اگر شرکتی بر اساس ضوابط و مقررات مکلف بوده اقداماتی را در بازار سرمایه انجام دهد و اما آنها را عملیاتی نکرده قطعاً باید در چارچوب ضوابط مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: اینکه ما اعلام کنیم چند شرکت بورسی تخلفاتی را در این بازار متحمل شده‌اند نیازمند کار کارشناسی و بررسی است.

پورابراهیمی تصریح کرد: درباره بررسی این موضوع گزارش هایی که در دستور است این است که ما اطلاعاتمان را جمع بندی کنیم که بخشی از آن انجام شده است اما هر گونه اظهار نظر درباره وجود، میزان و تعداد تخلفات از سوی شرکت‌های بورسی نیازمند کار کارشناسی حقوقی و اقتصادی است تا بتوان برای آن تصمیم‌گیری کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: شرکت های حقوقی در بازار سرمایه موظفند تا طبق قوانین و ضوابط عمل کنند لذا آن دسته از شرکت‌هایی که بر اساس بخشنامه سازمان بورس و ضوابط و مقررات شورای عالی بورس عمل نکرده باشند طبیعتاً در رابطه با فعالیت آنها تصمیم‌گیری قانونی انجام خواهد شد.

کد خبر: ۵۹٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha