۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
رشد ۳۰ درصدی هزینه صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداریها
نایب رئیس انجمن انبوه سازان به بازار خبر داد

رشد ۳۰ درصدی هزینه صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداریها

نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران با تاکید بر اینکه از هفته گذشته شهرداریها هزینه صدور پروانه ساختمانی را ۳۰ درصد افزایش دادند گفت:شهرداریها با تشکیل خودمختاری برای خود در هر نقطه ای که دوست دارند تراکم می فروشند.

ایرج رهبر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه شهرداریها با تشکیل خودمختاری تلاش می کردند در هر نقطه ای از تهران که دوست دارند تراکم فروشی کنند گفت:با اقدامات اخیر شورای شهر و سختگیریهای بیشتر تلاش شده تا تخلفات از ساخت و ساز به شکل قابل توجهی کاهش یابد و شهرداریها با سختگیریهای بیشتر سازندگان مسکن را به رعایت ضوابط شهری ترغیب کنند.

وی ادامه داد:از هفته گذشته شهرداریها در راستای همان سختگیریها هرینه های صدور پروانه ساختمانی را ۳۰ درصد افزایش داده اند تا سازنده ها به سمت نوسازی بافت های فرسوده بروند اما باید در بافت فرسوده تشویقات بیشتری لحاظ شود تا سازنده ها با اشتیاق بالا سرمایه های خود را به سمت نوسازی بافت فرسوده ببرند.

وی در پاسخ به این سئوال که افزایش هزینه های صدور پروانه ساختمانی موجب کاهش درآمد شهرداریها از یک سو و کاهش تولید مسکن از سوی دیگر خواهد شد گفت:تلاش و هدف شورای شهر این است که شهرداریها درآمد خود را تنها معطوف به تراکم فروشی و شهرفروشی نکنند به همین منظور برنامه هایی برای کسب درآمد از دریافت عوراض هستند که قطعا این روش تا حدودی زمان خواهد برد تا به سرانجام برسد.

رهبر خاطر نشان کرد:قطعا رعایت ضوابط و مقرارت ساخت مسکن طبق طرح تفصیلی می تواند موجب ساخت و ساز مناسب با اصول شهرسازی شود.

به گزارش خبرنگار بازار ،کارشناسان بر این باور هستند که اگر قصد مسوولان شهری این است که می خواهیم به سمت یک شهر سالم با رعایت کامل ضوابط شهری حرکت کنیم باید طرح تفصیلی از سوی شهرداریها رعایت شود و سازنده ها نیز بر رعایت این ضوابط آگاه شوند.

کد خبر: ۵٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha