۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
رشد ۱۱ هزار و ۹۲۷ واحدی شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز

رشد ۱۱ هزار و ۹۲۷ واحدی شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز

شاخص کل بورس با رشد ۱۱۹۲۷ واحدی در پایان معاملات امروز در جایگاه ۴۵۹۰۷۹ قرار گرفته تا با فتح کانال ۴۶۰ هزار واحدی فاصله چندانی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، شاخص کل بورس با رشد ۱۱۹۲۷ واحدی در پایان معاملات امروز در جایگاه ۴۵۹۰۷۹ قرار گرفته تا با فتح کانال ۴۶۰ هزار واحدی فاصله چندانی نداشته باشد، شاخص کل قیمت هم وزن با رشد ۲.۴۸ درصدی در جایگاه ۱۴۸ هزار واحد ایستاد، شاخص بازار اول و شاخص آزاد شناور بیشترین رشد شاخص های کلی بورس را با ۲.۷۳ و ۲.۷۰ درصد رشد نسبت به دیروز تجربه کردند.

شاخص صنعت با رشد ۲.۶۸ درصدی و شاخص ۵۰ شرکت فعالتر و ۳۰ شرکت بزرگ با رشدهای به ترتیب ۲.۷۰ و ۲.۷۲ مواجه شدند.

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۲.۳۰ درصدی در جایگاه ۵۷۹۰ واحد قرار گرفت. نمادهای تاثیرگذار  مثبت بر شاخص فرابورس کگهر، زاگرس، ذوب، میدکو، مارون و فرابورس بودند. و نماد دماوند بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس از خود برجای گذاشت، نماد فرابورس بعد از بررسی های سازمان بورس امروز بازگشایی شد و به موقعیت صف خرید رسید، مدیرعامل فرابورس پیشتر درباره این نماد گفته بود که احتمال دستکاری در معاملات وجود دارد و قیمت نماد فرابورس بیشتر از ارزش واقعی خود به صورت حباب گونه افزایش یافته است، پیشتر نیز مدیرعامل شرکت وگستر درباره این نماد گفته بود که این نماد حباب داشته و سهامداران احتیاط کنند.

نمادهای وبملت، خساپا، وتجارت، خودرو، شپنا، شتران، فولاد، وپارس، فملی، خپارس، ومعادن، شبندر، پترول، حکشتی و اخابر از پربیننده ترین نمادهای بورسی امروز بودند. نمادهای خودرو، وتجارت، بترانس، وصنعت و ونفت نیز بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بورس را از خود نشان دادند.

بالاترین نسبت فروش حقوقی به حقیقی مختص نمادهای کلر، فروی، ومهان، حخزر، ارفع، کاما، کویر، لازما، فرابورس، شبصیر بودند که همگی این نمادها در معاملات امروز در موقعیت پرتقاضا و صف خرید قرار داشتند.

بیشترین روند قدرت خرید را نمادهای وملل، ومشان، نتوس، فسدید، سایرا، دشیری، حخزر، توسعه، تپولا کسب کردند.

بیشترین حجم معاملات امروز نیز مختص نمادهای وتجارت، وبصادر، ذوب، خساپا، فولاد، وپارس، خپارس، وپاسار و خودرو بود و بیشترین ارزش معاملات را خودرو، وتجارت، ذوب، حکشتی، های وب، خساپا، فولاد و وآوا تجربه کردند.

بیشترین درصد افزایش نمادهای بورسی مختص نماد ثپردیس، با ۱۰.۲۴ و سمگا با ۷.۰۳ بود، سمگا در معاملات دوشنبه سهامداران خود را بسیار اذیت کرده و تا محدوده منفی ۹ درصد نیز نوسان کرده بود، این نماد تنها نماد بورسی ۱۰ درصدی بازار سرمایه است.بیشترین صف فروش را نیز ثجوان، کفراور، بکاب و خودرو داشتند.

بیشترین خرید حقوقی های بازار نمادهای وتجارت، وبصادر، فولاد، ذوب، کچاد، وغدیر، کگل، ومعادن، وپاسار، وبملت، خساپا، حکشتی، وساپا، وامید، فملی، و ونوین بود.

بیشترین فروش حقوقی ها نیز مختص نمادهای آریان، وزمین، پترول، ارفع، وپارس،  خودرو، وبملت، فاراک، ولصنم، وسبحان و بجهرم بود.

کد خبر: ۵٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha