۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
واکنش شاخص کل بورس به انتخابات ریاست جمهوری!
کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

واکنش شاخص کل بورس به انتخابات ریاست جمهوری!

سلطانی کارشناس بازارهای مالی گفت: مشخص شدن تکلیف انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند جهت دهی به حرکت بورس داشته باشد.

سمیه شوریابی؛ بازار: دکتر مهرناز سلطانی کارشناس و مدرس بازارهای مالی در تحلیلی که از شاخص کل بورس ارائه داد و همچنین چشم‌انداز بازار با توجه به انتخابات ریاست جمهوری، تشریح کرد: شاخص کل به کف کانال صعودی که از قبل ترسیم کرده بودیم رسیده و اکنون از این نقطه برگشته و حمایت شده است.

وی می گوید: سود اخزاها و نرخ سود نیز تعدیل و کاهشی شده و از طرف دیگر دلار نیمایی هم افزایشی شده است. این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به ارزندگی قیمت سهام و همچنین با توجه به عقب ماندگی بورس نسبت به بقیه بازارها در حالیکه بازارهای موازی نیز اوضاع تقریباً ثابتی داشته اند، گفت: همه این موارد دست به دست هم داده که ما مجدد منتظر شروع خوب بازار سرمایه باشیم البته این وسط تکلیف انتخابات هم تا چند روز دیگر مشخص می شود و می تواند جهت دهی به حرکت بازار داشته باشد.

سلطانی همچنین در ادامه افزود: چنانچه بین لبنان و اسرائیل جنگی صورت نگیرد می توانیم امیدوارانه تر به هفته آتی بازار بنگریم.

این تحلیلگر بازارهای مالی با بررسی شاخص کل بورس از لحاظ تکنیکالی، خاطر نشان کرد: از لحاظ تکنیکال چارت وضعیت خوبی داشته و واگرایی مثبت خوبی تشکیل شده است، می‌توانیم با استفاده از تحلیل موجی هم ببینیم که شاخص می‌تواند تا محدوده های مشخص شده در چارت بالا رود، البته گزارشات سود شرکت ها و تعدیلات نیز بعنوان سوخت رسان‌ حرکت صعودی بازار عمل می کند که وضعیت را بهتر می نماید.

واکنش شاخص کل بورس به انتخابات ریاست جمهوری!

دکتر سلطانی با توجه به انتخابات پیش رو که در اوایل هفته آینده تکلیف آن مشخص می‌شود، ابراز داشت که انتخاب هرکدام از چهره های مطرح در انتخابات ریاست جمهوری می تواند تاثیر مثبت یا منفی بر روند بورس داشته باشد.

کد خبر: ۲۹۲٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha