۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
 ۶۰ میلیون ایرانی زیر خط فقر هستند
استاد اقتصاد دانشگاه تهران:

۶۰ میلیون ایرانی زیر خط فقر هستند

بغزیان، استاد اقتصاد دانشگاه تهران اعطای کوپن به جامعه آماری ۶۰ میلیون نفری را نمایانگر این تعداد از مردم کشورمان زیر خط فقر دانست و تاکید کرد که مجلس در حال زمان دادن به دولت برای وقت‌کشی است.

به گزارش بازار، آلبرت بغزیان با اشاره به اینکه مردم در زمان جنگ وجود کوپن را پذیرفته بودند و دولت و حاکمیت هم هدف بودند، اظهار کرد: آن زمان توزیع درآمد ناعادلانه نبود.

بغزیان با بیان اینکه لذا شخصا کوپن را آخرین راه‌حل می‌دانم، گفت: مجلس به جای اینکه پیشنهاد کوپن را بدهد، باید از دولت درباره وضعیت قیمت‌ها پرسش کند.

وی کوپن را از هم اینک شکست خورده دانست و تاکید کرد که این روش باید بعنوان آخرین راه حل در نظر گرفته شود.

بغزیان با اشاره به اینکه دست صرف کننده در دریافت کمک نقدی به جای کوپن بازتر است، در عین حال گفت: اگر تورم‌زا بودن این مبالغ نقدی را کنار بگذاریم، این مبالغ باز هم کمتر از نیاز مصرف‌کننده خواهد بود.

این اقتصاددان جامعه آماری ۶۰ میلیون نفری برای دریافت این کمک هزینه نقدی را به معنای اعتراف دولت به وجود ۶۰ میلیون نفر از مردم کشورمان زیر خط فقر دانست و افزود: این یک فاجعه‌ی دردناک است.

بغزیان با انتقاد از اینکه دولت اشاره‌ای به لزوم کنترل قیمت کالاهای اساسی نمی‌کند، تصریح کرد که مجلسی‌ها به نوعی در حال فرصت دادن به دولت هستند تا در چند ماه آینده نیز وقت کشی کند.

کد خبر: ۴۵٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha