۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
ادامه روند رشد قیمت مصالح ساختمانی و فولاد/ بخش مسکن گرفتار در یک کلاف سردرگم
دبیر کانون انبوه سازان کشور

ادامه روند رشد قیمت مصالح ساختمانی و فولاد/ بخش مسکن گرفتار در یک کلاف سردرگم

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با تاکید بر اینکه رشد قیمت مصالح ساختمانی و فولاد همچنان ادامه دارد، گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی تهدیدی بر قیمت تمام شده مسکن خواهد بود و قطعا انباشت تقاضا قیمت مسکن را افزایش خواهد داد.

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار معتقد است که افزایش قیمت مصالح ساختمانی در پاییز تهدیدی بر قیمت تمام شده مسکن خواهد بود و وضعیت ساخت‌وساز در شرایط فعلی باعث شده ریسک معاملات مسکن افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث خواهد شد قیمت تمام شده مسکن بالا رود، تاکید کرد: وقتی هزینه تولید مسکن بالا می‌رود، امیدی برای فروش واحدهای مسکونی تولید شده وجود ندارد، چرا که قدرت خرید مسکن نیز از سوی دیگر کاهش یافته است.

قیمت فولاد از کیلویی ۳۷۰۰ تومان به ۵۵۰۰ تومان افزایش یافت

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با تأکید براینکه از خردادماه سال گذشته قیمت فولاد از کیلویی سه هزار و 700 تومان به پنج هزار و 500 تومان افزایش یافته است، گفت: این روند افزایش قیمت هنوز هم ادامه دارد، در حالی که نه وزارت صنعت و معدن و نه وزارت راه و شهرسازی هیچ مداخله و نظارتی در این زمینه انجام نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: بخش تولید مسکن و انبوه‌سازان در یک کلاف سردرگم به سر می‌برند و باید اذعان کرد، هر سازنده‌ای که اقدام به تولید مسکن می‌کند، هیچ امیدی به فروش آن ندارد چرا که قدرت خرید مسکن نیز پایین است.

پورحاجت ادامه داد: وضعیت ساخت‌وساز در شرایط فعلی باعث شده ریسک معاملات مسکن افزایش یابد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور در پاسخ به این سؤال که آیا تقاضای پنهان در بخش مسکن را قبول دارید، خاطر نشان کرد:‌ نابرابری عرضه و تقاضای مسکن را می توان در به اتمام رسیدن مهلت ثبت‌نام در نیم‌ ساعت عنوان کرد. بخش مسکن با یک تقاضای انباشته مواجه است که این تقاضای انباشته تهدیدی برای بخش مسکن و افزایش قیمت آن دارد. 

کد خبر: ۴٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha