۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
رکود فعلی بازار مسکن ناشی از بلاتکلیفی است
رئیس هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان اصفهان:

رکود فعلی بازار مسکن ناشی از بلاتکلیفی است

اصفهان- جعفرپیشه، رئیس هیئت‌ مدیره انجمن انبوه‌ سازان اصفهان گفت: رکود فعلی بازار مسکن به نوعی بلاتکلیفی در این حوزه محسوب می شود به نوعی که سازندگان خانه‌هایی ساخته و نسبت به فروش آن مردد هستند.

مهدی جعفر پیشه در گفت و گو با بازار و در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه برای تغییر این موضوع باید چه راهکاری در پیش گرفت گفت: تا زمانی که در حوزه تولید نتوانیم عرضه بالاتری داشته باشیم موفق نخواهیم بود.

وی افزود: در شرایط اقتصادی امروز و تورم موجود باید بتوانیم عرضه بالاتری داشته باشیم.

این فعال بازار مسکن با اشاره به اینکه بالا بودن نرخ مصالح ساختمانی و در نتیجه رکود مسکن هر دو باعث شده که تولید به میزان کافی نباشد و در عین حال قیمت مسکن بالا برود و همین مساله بر روی اجاره بها نیز تاثیر می گذارد، گفت: افزایش دستمزدها و تورم عمومی هم هر یک دلایل دیگری است که در حوزه مسکن تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: رکود فعلی بازار مسکن به نوعی بلاتکلیفی در این حوزه محسوب می شود چرا که سازندگان خانه‌هایی ساخته و نسبت به فروش آن مردد هستند.

جعفرپیشه ادامه داد: اگر شرایط اقتصادی کشور ثبات یابد احتمال ثبات هزینه‌های ساخت مسکن و بهبود این بازار وجود دارد اما با روند فعلی چشم‌انداز و پیش‌بینی خاصی از آینده این بازار نیست.

رفع بخشی از مشکلات مسکن از اختیار دولت خارج است

وی راهکار برون رفت از این مشکل را تصمیمی جدی در این حوزه دانسته و گفت: بخشی از مشکلات مسکن مربوط به دولت می شود اما بخش دیگر از اختیار دولت خارج است ولی اگر دولت تدبیر لازم در این زمینه اعمال کند بازار آرام خواهد شد.

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن انبوه‌ سازان اصفهان ادامه داد: در بخش اجاره بها هم باید با نظارت های لازم و اعمال برنامه های درست در این زمینه درصدد حل مشکل برآییم.

کد خبر: ۲۹۶٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha