۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
جزئیات پذیره نویسی سهام پالایش یکم با نماد پالایش

جزئیات پذیره نویسی سهام پالایش یکم با نماد پالایش

دومین صندوق قابل معامله دولتی، با نماد پالایش از امروز پذیره نویسی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداو سیما، دومین صندوق قابل معامله دولتی با اسم پالایش یکم و با نماد پالایش از امروز صبح از طریق درگاه‌های بانکی و یا شعب منتخب بانک ها، پذیره نویسی می‌شود.

قیمت هر واحد این صندوق براساس قیمت تمام شده نمادهای پالایش یکم، با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود.

قیمت ۴ پالایشی براساس قیمت تمام شده روز گذشته خواهد بود بطوری که در روز گذشته قیمت پایانی پالایش نفت بندر عباس با نماد شبندر، ۴۰۲۸۰ ریال بود که با تخفیف ۸۰۵۶ ریال، پالایش نفت اصفهان با نماد شپنا با قیمت پایانی ۳۵۰۴۰ با تخفیف ۷۰۰۸ ریال، پالایش نفت تهران با نماد شتران با قیمت پایانی ۳۴۷۵۰ با تخفیف به قیمت ۶۹۵۰ ریال، پالایش نفت تبریز با نماد شبریز با قیمت پایانی ۴۳۱۶۰ ریال با تخفیف به قیمت ۸۶۳۲ ریال، عرضه می‌شود.

هر واحد این صندوق، ۱۰ هزار تومان است و افراد حقیقی تا سقف ۵ میلیون تومان می‌توانند از این صندوق خریداری کنند البته افرادی که قبلا اقدام به خرید دارایکم کردند در مجموع می‌توانند سهام این صندوق را خریداری کنند به طور مثال افرادی که ۲ میلیون تومان صندوق دارایکم خریداری کرده است، اکنون می‌تواند تا سقف ۳ میلیون تومان از این نماد خریداری کنند.

افراد به مانند صندوق دارایکم می‌توانند با کد ملی اقدام به خرید کنند و نیازی به دریافت کد بورسی نیست، اما افرادی که کد بورسی دارند حدالامکان از کارگزاری‌ها اقدام به خرید کنند.

زمان پذیره نویسی در بانک‌ها از ۸ صبح تا پایان وقت اداری است برای خرید هر واحد این صندوق از طریق سامانه معاملاتی افراد، بعد از پایان زمان معاملات، ۲ ساعت زمان برای خرید این صندوق اختصاص خواهد یافت.

زمان پذیره نویسی تا ۱۹ شهریور ماه است و یکماه پس از پایان پذیره نویسی، قابل معامله خواهد بود.

کد خبر: ۳۸٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha