۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی برای رونق گردشگری در سد سیمره
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد:

سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی برای رونق گردشگری در سد سیمره

ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی برای رونق گردشگری در سد سیمره واقع در شهرستان بدره خبر داد.

عبدالمالک شنبه زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سد سیمره واقع در شهرستان بدره در جنوب استان ایلام امروز با با داشتن جاذبه های فروان از جمله «تنگه کافرین» دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای  است.

وی تصریح کرد: پشت سد سیمره دارای ظرفیت‌های بسیار بالای گردشگری است،  از این جهت در نظر است با همکاری مدیریت آب منطقه ای استان ظرفیت های فوق را به جهت فعالیت‌های گرشگری به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی گفت:  گردشگری طبیعی و رونق بخشیدن به صنعت گردشگری مزیت برجسته و رقابتی شهرستان بدره در زمینه توسعه و رونق شغل و درآمد است.

وی از اجرای طرح های مختلف برای رونق گردشگری و زیرساختی در منطقه تنگه کافرین واقع در پشت سد سیمره خبر داد و گفت:  موافقت اصولی مجتمع گردشگری ساحلی در حاشیه سد سیمره واقع در منطقه للار با میزان سرمایه‌گذاری ۱۰۰میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال‌زایی ۲۰ نفر صادر شده است.

وی افزود: مجری این پروژه از سرمایه‌گذاران بومی استان است و انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط همکاری لازم را در واگذاری زمین در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

شنبه‌زاده ادامه داد: صدور مجوز فوق بر اساس شیوه نامه ابلاغی وزارت نیرو و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شده است.

وجود دریاچه سد سیمره با طول ۶۵ کیلومتر فرصت بسیار مناسبی است تابا مشارکت بخش خصوصی وحمایت دولت برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه گردشگری شهرستان برنامه ریزی کرد.

کد خبر: ۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha