۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
کابینتی که ارزش خانه را بالا ببرد چه ویژگی هایی دارد؟

کابینتی که ارزش خانه را بالا ببرد چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین عامل ارزشمندی و قیمت یک خانه آشپزخانه آن است و هر چه به آشپزخانه خود اهمیت دهیم ارزش خانه خود را بالا برده ایم.

به گزارش بازار، مهم ترین عامل ارزشمندی و قیمت یک خانه آشپزخانه آن است و هر چه به آشپزخانه خود اهمیت دهیم ارزش خانه خود را بالا برده ایم . جدا از ارزش مالی، زیبا بودن آشپزخانه باعث زیبایی دو چندان خانه می شود. باید در نظر داشته باشیم که اصلی ترین عامل در زیبا بودن آشپزخانه کابینت آن است. اگر نوع مناسبی از کابینت انتخاب شود باعث زیبایی چند برابری خانه می شود. اما سوالی که مطرح می شود این است که چه کابینت هایی برای خانه مناسب است و باعث بالا رفتن قیمت خانه می شود؟ در زیر به معرفی این کابینت ها می پردازیم.

انتخاب کابینت مناسب براساس رنگ بندی

قبل از صحبت درباره کابینتی که ارزش خانه را بالا ببرد و همچنین متریال و سبک کابینت و تاثیر آن در قیمت خانه قصد داریم تا کمی در مورد رنگ آن صحبت کنیم. رنگ  کابینت از مهم ترین عوامل در به چشم آمدن خانه و آشپزخانه به حساب می آید و اولین چیزی که در هنگام ورود به یک خانه نظر فرد را جلب می کند رنگ آشپزخانه و دکور آن است. البته باید توجه داشت که هر رنگ کابینتی برای هر سبکی مناسب نیست.

برای مثال انتخاب رنگ سفید برای کابینت نئوکلاسیک می تواند انتخابی بسیار عالی باشد. انتخاب رنگ هایی مانند سبز و آبی برای سبک مدرن بسیار مناسب هستند و در اولین لحظه توجه هر فرد به این کابینت ها جلب می شود.

به نقل از سایت ماکان:

انتخاب رنگ کابینت بیشتر سلیقه ای است. اما انتخاب رنگ های تیز و تند ممکن است نمای زیبایی نداشته باشد. به همین دلیل بهتر است که از رنگ های روشن و ملایم استفاده نمایید. همچنین در صورتی که آشپزخانه شما ابعاد کوچکی دارد، استفاده از رنگ های روشن موجب افزایش فضای خانه شما می شود. همین طور بهتر است که بیش از دو رنگ استفاده نکنید.

کابینتی که ارزش خانه را بالا ببرد چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی کابینتی که ارزش خانه را بالا ببرد به سه دسته مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک تقسیم بندی می شود. کابینت های مدرن امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این سبک معمولا از سطوح صیقلی و یکدست استفاده می شود. در انواع مدرن می توان از چند رنگ متفاوت استفاده نمود. البته استفاده از یک رنگ نیز می تواند بسیار شیک و به روز باشد.

کابینتی که ارزش خانه را بالا ببرد چه ویژگی هایی دارد؟

کابینتی که ارزش خانه را بالا ببرد می تواند از نوع هایگلاس باشد. کابینت هایی که با نام هایگلاس شناخته می شوند در دسته بندی مدرن قرار می گیرند. این نوع کابینتها براق هستند بنابراین برای فضاهای کوچک بسیار مناسب اند. این کابینت ها دارای روکش هایی هستند که علاوه بر زیبایی به طول عمر آن ها می افزاید. بازتاب نور در کابینت هایگلاس باعث درخشش بیشتر آشپزخانه می شود و توجه هر بیننده را جلب می کند. این نوع پوشش باعث می شود آشپزخانه تمیز و مرتب نشان داده شود.

استفاده از سبک نئوکلاسیک در کابینت های آشپزخانه

سبک نئوکلاسیک در کابینتی که ارزش خانه را بالا ببرد بدین معنی است که در آن از طراحی مدرن استفاده شود. در واقع این سبک به گونه ای طراحی می شود که ظاهر کابینتها کاملا کلاسیک است اما ویژگی های آن مانند سبک مدرن می باشد. در حقیقت نئوکلاسیک تلفیقی از دو سبک مدرن و کلاسیک می باشد. این سبک برای افرادی که به طراحی کلاسیک علاقه نشان میدهند بسیار مناسب است. افرادی که وسایل کلاسیک در منزل خود استفاده می کنند از خانه ای که این سبک کابینت ها را استفاده کرده است استقبال می کنند زیرا با وسایلشان همخوانی دارد.

کابینت پلی اورتان چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کابینت پلی اورتان در واقع نوعی کابینت است که در آن از رنگ های پلی اورتان به عنوان لایه ای بر روی متریال خام استفاده می گردد. این لایه محکم و بسیار با دوام است. همه ی وسایل چوبی پس از ساخت باید توسط لایه ای مانند رنگ پوشانده شوند تا از پوسیدگی و ترک برداشتن آن ها جلوگیری شود.

کابینت های پلی اورتان به سه دسته مات، براق و نیمه براق تقسیم می شوند. هر کدام از این سبک ها می تواند مورد علاقه ی تعدادی از افراد باشد. معمولا براق یا مات بودن این کابینتها به گونه ای انتخاب می شود که با دیگر اجزای خانه هماهنگی و هارمونی خاصی داشته باشد. کابینتهای پلی اورتان مقاومت بسیار بالایی دارند و همین امر می تواند یکی از نکات مهم برای فروش خانه با قیمت بالاتر باشد.

توضیحات سایت آرشام دکور در مورد کابینت پلی اورتان:

 این کابینت‌ها از بدنه‌ ام دی اف تشکیل‌شده و بر روی آن انواع رنگ‌های مختلف زده می‌شود. رنگ پلی اورتان یکی از مقاوم‌ترین رنگ‌های موجود در بازار است و به دلیل عدم جذب رطوبت و خراش در بسیاری از صنایع خصوصاً صنعت کابینت‌سازی مورد استفاده قرار گرفته است. برای ساخت این کابینت‌ها ابتدا زیرسازی آماده‌شده و پس از طی مراحل سمباده زنی و بتونه زنی، نوبت به مرحله پرایمر و آستر زنی می‌رسد و در انتها مجدد سمباده زده می‌شود. پس از اتمام تمامی مراحل نوبت به رنگ‌کاری می‌رسد که در این مرحله رنگ پلی اورتان طی سه مرحله بر روی کابینت‌ها قرار می‌گیرد.

کابینت مشکی سفید

تاثیر کابینت در فروش خانه

آشپزخانه ای با طراحی مدرن و منحصر به فرد می تواند نظر خریداران را برای خرید یک خانه جلب نماید. طراحی کابینتی که ارزش خانه را بالا ببرد باید به گونه ای باشد که دسترسی به وسایل آشپزخانه را آسان کند. همچنین آشپزخانه هایی که حس تمیزی را به خریداران القا می کنند طرفداران بیشتری دارند. ایجاد فضای ذخیره سازی مناسب نیز یکی از موارد مهمی است که در طراحی کابینت های آشپزخانه باید به آن توجه شود.

طراحی آشپزخانه باید با دیگر وسایل و فضاهای خانه دارای هماهنگی باشد. در اینصورت خریداران متوجه میشوند که طراحی خانه به صورت یکپارچه صورت گرفته و حس اعتماد آن ها را جلب می نماید. برای مثال در خانه ای با فضای مدرن بهتر است آشپزخانه نیز به شکل مدرن طراحی و اجرا شود و از کابینت هایی مانند هایگلاس در آن استفاده گردد. برای خانه هایی که طراحی سنتی دارند سبک نئوکلاسیک بسیار مناسب است زیرا در کنار جذابیت و زیبایی و هماهنگی با دیگر اجزا حس جدید بودن را به بیننده القا می کند.

بالا رفتن قیمت خانه با تعویض کابینت ها

از آنجایی که جزئیات کوچک می تواند در قیمت یک خانه بسیار تاثیر گذار باشد انجام طراحی مناسب برای کابینتی که ارزش خانه را بالا ببرد نباید نادیده گرفته شود. با توجه به نظر کارشناسان بازسازی آشپزخانه و تعویض کابینت ها می تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد بر قیمت خانه بیفزاید. زیبایی فضای آشپزخانه جذابیت آن را بیشتر نموده و منجر به افزایش قیمت می شود. آرشام دکور با طراحی مناسب و توجه به فضای خانه به گونه ای کابینتی که ارزش خانه را بالا ببرد را اجرا می نماید که نظر هر بیننده و خریدار را جلب می کند.

البته تخمین زدن ارزشی که طراحی کابینت ها به یک خانه اضافه می کنند کار دشواری است. برخی افراد احساس می کند مهمترین فضای هر خانه آشپزخانه آن است. برای خانم ها این موضوع اهمیتی دو چندان دارد زیرا زمان زیادی را در آشپزخانه سپری می کنند. کیفیت مواد استفاده شده، یراق آلات و رنگ مناسب در طراحی بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه گردد.

کد خبر: ۲۹۳٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha