۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مردم در برابر تحریم و کرونا به خوبی مقاومت می کنند
رئیس جمهور:

مردم در برابر تحریم و کرونا به خوبی مقاومت می کنند

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور در مراسم افتتاح پنج پروژه ملی در استان‌های فارس، خوزستان و مازندران، گفت: مردم ما دربرابر تحریم و کرونا به خوبی مقاومت می کنند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام روحانی در مراسم افتتاح پنج پروژه ملی در استان‌های فارس، خوزستان و مازندران، تصریح کرد: تبریک عرض می‌کنم به مردم عزیز و بزرگوار ایران به ویژه سه استان مازندران، خوزستان و فارس که این پروژه‌ها در آنجا افتتاح شد، همچنین عید سعید قربان این عید بزرگ اسلامی را تبریک عرض می‌کنم.

روحانی گفت: خیلی مهم است که در این شرایط سختی که دشمنان برای ما به وجود آورده اند، به خوبی می‌بینیم که ملت عزیز و بزرگوار برابر هر دو پدیده یعنی تحریم و ویروس کرونا به خوبی ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

رئیس جمهور همچنین گفت: دلیل آن هم همین سه استانی است که گزارش وزارت بهداشت نشان داد که هم در مازندران، خوزستان و هم در فارس، شرایط نسبت به هفته‌های قبل شرایط مناسب تری را داریم و مردم بیشتر از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و کار اصلی دست خود مردم است.

وی افزود: هر چه مردم اصول بهداشتی را بیشتر مراعات می‌کنند، موفقیت ما سریعتر و بیشتر خواهد بود و زحمت کادر پزشکی هم کمتر می‌شود، کادر پزشکی و درمانی که اکنون وارد ماه ششم شدیم، به طور مداوم در حال فداکاری هستند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به افتتاح پروژه‌های امروز گفت: این افتتاح‌ها نشان داد، صنعت در کشور ما تا چه حد اهمیت دارد و بخش بزرگی از نیازهای ما و بخش بزرگی از صادرات غیر نفتی ما و بخش بزرگی از توسعه کشور و تولید بار آن بر دوش صنعت است.

روحانی با اشاره به اینکه هم صنعت و هم معدن در کنار یکدیگر نقش بسیار ارزشمندی ایفا می‌کنند، گفت: با طرح‌هایی که در زنجیره نهایی فولاد و طرح‌هایی که در زنجیره اولیه فولاد افتتاح کردیم و انجام خواهد شد در همه مراحل امروز یک حرکت بسیار خوبی مشاهده می‌کنیم.

رئیس جمهور از وزارت صنعت، معدن و تجارت به خاطر انجام کارهای بسیار عظیم و بزرگ در طول دولت یازدهم و دوازدهم تشکر کرد و گفت: در همین فولاد ما در آغاز دولت، تولید زنجیره‌ها تقریبا نصف شرایط امروز بود، یعنی در زنجیره فولاد آنچه که ما در سال ۹۲ داشتیم، امروز به دو برابر رسیدیم که در شرایط تحریم و در هفت سال توانستیم کنستانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد را دو برابر کنیم.

روحانی با اشاره به گزارش سرپرست وزارت صمت درباره تولیدات در این حوزه گفت: در سال ۹۹ به زنجیره فولاد ۲۶ میلیون تن اضافه می‌شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه اصرار دارم آغاز هر هفته جلسات کرونا برگزار شود، گفت: اصرار دارم حدالامکان در پنجشنبه‌ها افتتاح‌های بزرگ را انجام دهیم و آن چه که به زندگی، نان، برکت، تولید و کسب کار مردم و اشتغال مردم مربوط می‌شود.

رئیس جمهور گفت: یعنی این شنبه و پنجشنبه سریالی است که هر هفته تکرار می‌شود، ما تا پایان سال این سریال را تکرار می‌دهیم، تا زمانی که کرونا داریم برنامه شنبه ما خواهد بود و برنامه پنجشنبه‌ها را به شرط حیات تا پایان سال و تا پایان دولت ادامه می‌دهیم.

روحانی گفت: هر هفته چند طرح عظیم و بزرگ در کشور افتتاح می‌شود و امروز ۵ هزار و ۶۰۸ میلیارد تومان طرح در سه استان در بخش چوب، فولاد و مواد اولیه شیشه و شوینده افتتاح شد، این نشان دهنده این است که ما در مسیر حرکت هستیم و من می‌خواهم این شنبه و پنجشنبه در چشم دشمنان اسلام و ایران خاری باشد.

وی افزود: یک خار توی یک چشم دشمن برای شنبه هاست و یک خار دیگر توی یک چشم دشمن برای پنجشنبه هاست، ما به دشمنان می‌گوئیم در برابر این ویروسی که همه عالم را درگیر کرده با همه توان و ایثار پزشکان و پرستاران و کادر درمانی می‌ایستیم و مقاومت می‌کنیم و ان شاء الله موفق می‌شویم.

رئیس جمهور گفت: در زمینه زندگی مردم گرچه برای مردم سختی‌های فراوانی دشمنان ایجاد کردند، اما نمی‌توانند ما را به زانو درآورند، ما تولید خود را توسعه می‌دهیم و نشان آن همانی است که در هر هفته یکی از افتتاح‌های ما پنجشنبه است، که البته در طول هفته نیز در استان‌های مختلف افتتاح‌های مختلف توسط وزراء، استانداران و مقامات مسئول انجام می‌گیرد.

روحانی افزود: ما در تولید ایستادیم، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، امسال سال جهش تولید است، ما تولید خود را با همه توان افزون می‌کنیم و همچنین اشتغال مردم را افزایش می‌دهیم.

پیگیری جهش تولید با همه توان و همراه با اشتغال زایی
رئیس جمهور گفت: جهش تولید را با همه توان و همراه با اشتغال مردم افزایش می‌دهیم.

روحانی امروز پنجشنبه با اشاره به نام گذاری امسال بنام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: در هر یک از این پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد، توضیح داده شود که، ۲ هزار اشتغال مستقیم و یا چند هزار اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است، این یعنی اینکه ما در این سال بسیار سخت، در حال توسعه اشتغال هستیم.

رئیس جمهور افزود: امسال فشار بیکاری زیاد است و عده‌ای از شغل خود را به دلیل اینکه برخی از مشاغل کاملا ارتباط با سفر و گردشگری و حمل و نقل دارد، از دست دادند و دچار مشکل شدند، اما باید در جای دیگر شغل‌های دیگر را برای مردم ایجاد کنیم، تا مسیر بتواند ادامه پیدا کند.

روحانی با تاکید بر اینکه استان‌های مازندران، گیلان و گلستان آماده ارائه محصولات کشاورزی و بخصوص چوب هستند، خاطرنشان کرد: این استان‌ها آمادگی زراعت چوب دارند، هم وزیر کشاورزی قبلی و هم چند استاندار گفتند، زراعت چوب در شمال درآمدش از برنج نیز بیشتر است، برای این زراعت چوب که محصول دارد، باید بخشی از زمین‌ها را به برنج و بخشی دیگر را به زراعت چوب اختصاص دهیم، با این اقدام ما دیگر نیاز نخواهیم داشت چوب از خارج وارد کنیم، بلکه حتی می‌توانیم صادر کننده چوب باشیم.

رئیس جمهور درباره صنعت فولاد نیز گفت: امروز هم نیاز داخلی را تامین می‌کنیم و هم صادر می‌کنیم، امروز در بخش بلور و شیشه نیز علاوه بر تامین آنچه در داخل نیاز داریم، می‌توانیم حتی صادر کننده نیز باشیم.

وی افزود: راه حل این است که همه دست به دست هم بدهیم، بخش خصوصی و بخش دولتی در کنار هم قرار گیرند، تا فضای تعامل سازنده بین همه قوا برقرار و مشکلات مردم توسط دولت حل شود.

روحانی گفت: اعتراف می‌کنم هنوز هم مشکلاتی برای تولید وجود دارد، هنوز هم موانعی وجود دارد که می‌توانیم تسهیل کنیم، در جلسه‌ای که روز سه شنبه با تولید کنندگان درجه یک کشور در فولاد و پتروشیمی داشتم، دیدیم همه درحال تلاش و با روحیه برای رفع مشکلات هستند، البته مشکلاتی نیز دارند که قابل رفع است.

وی افزود: باید بیشتر وقت بگذاریم، وزرا مسئولان و بانک‌ها بیشتر کار کنند، این رابطه نزدیک بین بخش خصوصی و بخش دولتی و رفع محدویت‌ها سرعت را بیشتر و دشمن را نامید می‌کند، ان شاالله در همه زمینه‌ها می‌توانیم ملت موفقی باشیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز عرفه است، مردم علی رغم مشکلات توسل خود را به خداوند دارند و باید با مراعات پروتکل‌ها در مراسم‌ها و یا در خانه، توجه به حق کنیم و همچنین صداو سیما در فضای مجازی به مردم کمک کند، در عید قربان نیز همه اصول بهداشتی را رعایت کنیم، بخصوص برادران اهل سنت همه دستوالعمل‌ها را مراعات کنند، در ایام مبارک برکت بیشتر می‌شود.

تبدیل منطقه شمال به مرکز چوب و ام دی اف کشور
رئیس جمهور گفت: منطقه شمال به مرکز چوب و ام دی اف برای تامین نیازمندی‌های داخلی و صادرات تبدیل شده است.

روحانی گفت: در سال ۹۶ در خصوص زراعت چوب با وزیر کشاورزی صحبت کردم، این موضوع در هیئت دولت هم مطرح شد و فکر کردم که این موضوع حل شده است، حتما این موضوع را دنبال خواهم کرد.

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به صحبت‌های یکی از سرمایه گذاران استان مازندران در خصوص زراعت چوب، افزود: ان شاءالله هر دو نکته مربوط به زراعت چوب و چوب با پوست و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را دنبال خواهم کرد، ان شاءالله در جلسه روز یکشنبه این موضوع را در دولت مطرح می‌کنیم، قبل از جلسه روز یکشنبه نیز این موضوع را به وزیر کشاورزی خواهم گفت و خود سرپرست وزارت صمت آن را پیگیری خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: ان شاء الله هر دو مساله در سال جاری حل و فصل شود که برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

روحانی همچنین در زمان افتتاح این طرح ویژه استان مازندران، و پس از صحبت‌های سرپرست وزارت صمت، گفت: بسیار خرسندم که در روز عرفه و شب عیدقربان موفق شدیم این طرح‌ها را افتتاح کنیم.

رئیس جمهور افزود: برای ما بسیار مهم است که منطقه شمال به مرکز چوب و ام دی اف برای تامین نیازمندی‌های داخلی و صادرات تبدیل شده است.

کد خبر: ۳۲٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha