۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
فولاد مبارکه در حوزه نوآوری و فناوری نوک پیکان پیشرفت کشور است
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری:

فولاد مبارکه در حوزه نوآوری و فناوری نوک پیکان پیشرفت کشور است

اصفها - دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: فولاد مبارکه در حوزه نوآوری و فناوری شماره یک ایران و نوک پیکان پیشرفت کشور است.

به گزارش بازار، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، در آئین امضای فاز اول قراردادهای احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش (RHF) و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم عیار به روش بسترسازی (SMR) اظهار کرد: من در ابتدا حرکت جدی فولاد مبارکه در حوزه نوآوری را کار شیک و مجلسی می‌دانستم اما امروز شهادت می دهم که طی دو سال گذشته بدون شک این شرکت یکی از دو مجموعه پیشروی واقعی در این حوزه بوده که برپایه آدم‌های فهیم و مدیرانی که فهم واقعی از نظام فناوری و نوآوری دارند، شکل گرفته است.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه حمایت جدی از توسعه و بکارگیری فناوری داشته و آن جاهایی که امید به خط شکنی بوده با توسعه فناوری به سمت پیروی هوشمندانه رفته است که این را به مدیرعامل، مدیران نوآوری فولاد مبارکه، اعضای هیئات مدیره، سهامداران، کارکنان و موثران این شرکت به عنوان کسی که اکوسیستم نوآوری کل کشور از جمله شرکت‌های پتروشیمی، صنایع دیگر فولادی و به ویژه فولاد مبارکه را رصد می‌کنم، تبریک می‌گویم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه با اعتبار یک هزار میلیارد تومان را اقدامی بی نظیر دانست و گفت: جذب سرمایه و جذب اعتبار مالیاتی این صندوق در تمام صنایع بزرگ کشور و ۲۰۰ شرکت دانش بنیانی که مورد بررسی قرار دادیم بی‌نظیر و شماره یک است.

وی با بیان اینکه اقدامات و دستاوردهای فولاد مبارکه در حوزه نوآوری و فناوری هم جای تبریک دارد، ادامه داد: فولاد مبارکه طی دو سال گذشته رتبه برتر کشور را در زمینه اجرای قانون جهش تولید و سیاست‌های کلان رهبری در سرمایه‌گذاری در نوآوری و فناوری را به دست آورده است.

مسئولان فولادمبارکه مراقب پرچم‌داری در حوزه توسعه نوآوری باشند

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه مسئولان فولاد مبارکه باید مراقب پرچم‌داری فولاد مبارکه در حوزه توسعه نوآوری در کشور باشند، گفت: همه صنایع می‌دانند که رقابت دقیقاً در محورها و خط‌ های فناوری تعریف می‌شود، سیاست‌های کلان کشور که توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب شده نیز تاکید بر این دارد که ضریب تحقیق و توسعه باید به چهار یا پنج درصد برسد، این چهار درصد را مجموعه زیان ده نمی‌تواند انجام دهد از این رو فولاد مبارکه به عنوان سرمایه ملی در این زمینه باید تا هشت درصد پیشرفت خود را برساند، این عدد بزرگی است که خیر آن به همه کشور می‌رسد.

وی افزود: ما انتظار داریم که سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر پیشرو و درجه یک فولاد مبارکه امسال به سه هزار میلیارد تومان برسد و ما هر کمکی لازم باشد از حمایت مستقیم، حمایت از اعتبار وارداتی و حمایت از آبرو و تعهد را خواهیم داشت تا این کار به سرانجام برسد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه از دیدگاه من قبل از سال ۱۴۱۰ فولاد مبارکه مجموعه پیشروی فناورانه و شناخته می ضود، گفت: دو قرار داد مهم احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش (RHF) و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم عیار به روش بسترسازی (SMR) صنعت فولاد را متحول خواهند کرد.

کد خبر: ۲۹۲٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha