۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
اقتصاد دانش بنیان؛ مهمترین محور همکاری ایران و مالزی
سفیر ایران در کوالالامپور مطرح کرد

اقتصاد دانش بنیان؛ مهمترین محور همکاری ایران و مالزی

محمدی، سفیر کشورمان در کوالالامپور در دیدار با دبیرکل وزارت علوم و فناوری مالزی بر اقتصاد دانش بنیان به عنوان مهمترین اولویت همکاری‌های ایران و مالزی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، در دیدار علی اصغر محمدی سفیر ایران با دکتر سیتی همیسا دبیرکل وزارت علوم و فناوری مالزی بر همکاری‌های دو کشور در حوزه فناوری‌های نوین در اقتصاد دانش بنیان تاکید شد.
سفیر کشورمان با تشریح ساختارهای ایجاد شده تحت نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یازده خوشه تخصصی آن گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به ایجاد سامانه‌های همکاری دو کشور برای انجام تحقیقات و طرح‌های مشترک و تشکیل صندوق مشترک برای حمایت از اجرای طرح‌های پژوهشی و تجاری سازی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است.
محمدی افزود: ایران برای ارتباط گیری و تقویت «استارت آپها» با تاسیس یک پلتفرم تخصصی و همکاری پارک‌های علم و فناوری خواستار امضاء تفاهم نامه همکاری میان دو کشور است. دبیرکل وزارت علوم و فناوری مالزی نیز با اشاره به سفر قبلی خود به ایران و آشنایی با پیشرفت‌های چشمگیر دانشگاه‌ها و محققان ایرانی از توسعه روابط دو کشور در این بخش استقبال کرد.
سیتی همیسا با تشریح اقدامات انجام شده در ایجاد اکوسیستم‌های فناوری و تجهیز زیرساخت‌ها بر توجه و حمایت از ایده تشکیل صندوق مشترک و همکاری در حوزه سلامت و فناوری‌های زیستی به عنوان نیاز بعد از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.
در این نشست که رایزن علمی کشورمان، جمعی از اساتید برجسته ایرانی مقیم مالزی و مدیران ارشد وزارت علوم و فناوری این کشور حضور داشتند، زمینه‌های ممکن همکاری در بخش‌های مختلف و تجربه گرانسنگ نخبگان ایرانی در مالزی مورد توجه قرار گرفت و بر رفع پاره‌ای از مشکلات موجود جامعه علمی و دانشجویان ایرانی در مالزی تاکید شد.
کد خبر: ۳۲٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha