۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
برنامه‌ریزی فولاد هرمزگان برای رفع موانع گاز و برق در فصل سرما | رکوردشکنی تولید با وجود موانع انرژی
سرپرست فولادسازی شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی فولاد هرمزگان برای رفع موانع گاز و برق در فصل سرما | رکوردشکنی تولید با وجود موانع انرژی

بندرعباس- سرپرست فولادسازی شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به نگرانی‌های قطعی گاز در فصل سرما گفت: مدیریت شرکت در حال بررسی تأمین گاز از منابع جایگزین و استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای کاهش اثرات است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، رضا باران پویان، در حاشیه بیست و ششمین سمپوزیوم فولاد کشور، اظهار کرد: ظرفیت تولید فولاد هرمزگان معادل ۱.۵ میلیون تن تختال در سال است. اما با تأکید مدیرعامل بر تولید کیفی و همکاری تیمی واحدهای مختلف، طی دو ماه ابتدایی سال توانستیم دو رکورد تولیدی پیاپی ثبت کنیم و بیش از ۱۶۰ هزار تن تختال تولید کنیم که این حجم تولید در یک ماه، در تاریخ شرکت بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: ظرفیت طراحی‌شده واحد فولادسازی ۱۲۵ هزار تن در ماه است، اما در اردیبهشت‌ماه توانستیم به رکورد ۱۶۳ هزار تن دست یابیم که حدود ۳۰ درصد بیشتر از ظرفیت اسمی است و در میان واحدهای فولادی کشور بی‌نظیر به شمار می‌رود.

باران پویان همچنین با اشاره به قطعی برق در تابستان خاطرنشان کرد: با وجود تأثیر قطعی‌های برق از نیمه خرداد تا مهر، توانستیم با رفع محدودیت‌ها در مهرماه به ۱۰۰ درصد برنامه تولید برسیم و ۱۵۰ هزار تن تختال فولادی با کیفیت تولید کنیم.

وی تصریح کرد: فولاد هرمزگان از ظرفیت بالایی برای تولید کمی و کیفی برخوردار است و در صورت نبود قطعی‌های برق و گاز، می‌توانیم محصولات با ارزش افزوده بیشتری تولید کنیم.

سرپرست فولادسازی شرکت هرمزگان در پایان با اشاره به نگرانی‌های مرتبط با فصل سرما و قطعی احتمالی گاز، تأکید کرد: مدیریت ارشد شرکت در حال بررسی راهکارهایی برای تأمین گاز از منابع دیگر است و نیز به دنبال بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید جهت کاهش اثرات محدودیت گاز بر تولید هستیم. امیدواریم با اجرایی شدن این برنامه‌ها، تولید پایدار و کیفی به تضمین آینده شرکت منجر شود. در کنار این برنامه‌ها، طرح‌های توسعه‌ای نیز در دست اقدام است تا با وجود محدودیت‌ها، پیشرفت شرکت ادامه یابد.

کد خبر: ۳۰۹٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha