۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴
تورم گاوداری‌های صنعتی کاهش یافت
در شهریور ماه

تورم گاوداری‌های صنعتی کاهش یافت

براساس گزارش مرکز آمار، در شهریورماه امسال شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری­‌های صنعتی در داخل کشور در ۱۲ ماه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ۳۲.۹ درصد رسید.

به گزارش بازار، مرکز آمار ایران طی گزارش تورم تولیدکننده گاوداری‌های صنعتی در شهریورماه سال جاری را اعلام کرد که براساس آن در این ماه، شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی (بر مبنای سال پایه ۱۳۹۵) برابر با یک هزار و ۴۷۵ محاسبه شده که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۰.۳ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۰.۳ درصد افزایش یافته‌است. همچنین میانگین شاخص دوازده ماه منتهی به ماه جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ۳۲.۹ درصد افزایش یافته‌است.

عدم تغییر تورم ماهانه

در شهریور ماه سال جاری، تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به ۰.۳- درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل بدون تغییر مانده است. در میان اقلام گاوداری صنعتی، بیش‌ترین میزان تورم ماهانه مربوط به قلم «گاو نرداشتی» (۲.۹ درصد) و بیش‌ترین میزان کاهش آن مربوط به قلم «گاو تلیسه» (۱.۹- درصد) است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در شهریور ماه ۱۴۰۳‌ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ۱۰.۳ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱۰.۷ درصد)، ۰.۴ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارت دیگر، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات گاوداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در شهریور ماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۳ درصد افزایش دارد. در بین اقلام گاوداری‌های صنعتی، کم‌ترین تورم نقطه به نقطه مربوط به شیر با (۱.۵ درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم «گوساله نر زیر چهار ماه» (۴۷.۸ درصد) است.

کاهش تورم سالانه

همچنین در شهریور ماه ۱۴۰۳، تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در داخل کشور در ۱۲ ماه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ۳۲.۹ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۳۶.۸ درصد)، ۳.۹ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد بررسی، در میان اقلام گاوداری‌های صنعتی در کشور، کم‌ترین تورم سالانه مربوط به قلم شیر (۱۲.۶ درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به «گاو تلیسه» (۹۷.۹ درصد) است.

کد خبر: ۳۰۸٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha