۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
پیشرفت چشمگیر پروژه‌ های آبی و اقتصادی استان اصفهان| ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به اصفهان می رسد
استاندار سابق اصفهان مطرح کرد؛

پیشرفت چشمگیر پروژه‌ های آبی و اقتصادی استان اصفهان| ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به اصفهان می رسد

اصفهان - مرتضوی استاندار سابق اصفهان گفت: پروژه‌ های آبی و اقتصادی استان اصفهان، پیشرفت چشمگیری داشته و امیدواریم شاهد احیای زاینده رود باشیم.

به گزارش خبرنگار بازار، سید رضا مرتضوی در آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان اظهار کرد: شهید رئیسی با نگاه متفاوت خود در دوره ‌ای که شرایط سختی بر کشور حاکم بود، معضلات کشور را برای ما به نحو قابل ملاحظه‌ای بهبود بخشید.

وی با بیان اینکه حضور در میان مردم، مناطق محروم و رفع مشکلات چندین ساله کشور از تأکیدات رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی بود، افزود: تمام تلاش ما این بود تأکیدات و سیره رئیس جمهور شهید را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

استاندار سابق اصفهان تاکید کرد: در شرایطی استان را تحویل گرفتیم که کرونا در جهان حاکم بود و شاهد اعتراضات کشاورزان و دامداران و بعضی از اقشار به دلیل کم آبی بودیم.

وی با بیان اینکه با مدد همراهی و مساعدت مدیران و مشاوره و راهنمایی‌هایی که از سطح ملی به استان به ویژه توسط رئیس جمهور شهید گام به گام جلو رفتیم تا جایی که امروز در شرایط متفاوتی قرار داریم، تاکید کرد: همه روزها بخشی از زمان مدیران استان به گفت‌وگوی چهره به چهره با مردم در قالب ملاقات مردمی می گذشت.

۳۰ تا ۴۰ نفر از مدیران توانمند استان از گرایش های مختلف دولت چهاردهم هستند

مرتضوی با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا ظرفیت‌های مکملی را در استان بسیج کنیم و از استعدادهای استان اصفهان بهره‌مند شویم، بیان کرد: توصیه شهید رئیسی استفاده از ظرفیت نخبگان همه جناح ها بود به نوعی که۳۰ تا ۴۰ نفر از مدیران توانمند استان از گرایش های مختلف دولت چهاردهم هستند.

یک شاخصه بسیار مهم در دولت سیزدهم دسترسی آسان و سریع استانداران به رئیس جمهور بود که همین موضوع گره‌ های مشکلات چندین ساله استان‌ های مختلف کشور  را باز کرد

وی با تاکید بر اینکه  در بخش‌های مختلف از ظرفیت این مدیران استفاده شد و هیچ وقت یک نگاه یک طرفه و یک جانبه به مدیران استانی نداشتیم، بیان کرد: یک شاخصه بسیار مهم در دولت سیزدهم دسترسی آسان و سریع استانداران به رئیس جمهور بود که همین موضوع گره‌ های مشکلات چندین ساله استان‌ های مختلف کشور  را باز کرد.

استاندار سابق اصفهان با اشاره به اینکه تاکید همیشگی شهید رئیسی بر این بود که مشکلات رفت و آمد به استانداری را از پیش پای مردم برداریم، گفت: بر این اساس یکی از تاکیدات استان همین موضوع بود و هر هفته چهار یا پنج نفر از دستگاه‌ های مختلف مدیران مختلف در محل استانداری حضور پیدا کرده و پاسخگوی مسائل و مشکلات مردم بودند.

تشکیل میز خدمت یک ظرفیت جدیدی برای حضور و ارتباط با مردم

وی با بیان اینکه با تشکیل میز خدمت یک ظرفیت جدیدی برای حضور و ارتباط با مردم و در دسترس قرار دادن مدیران برقرار شد، گفت: بر این عقیده ایم که در تدبیر امور از ظرفیت‌های مردم استفاده ببریم.

مرتضوی با تاکید بر اینکه استان اصفهان دارای تاریخ، هویت و تمدنی است که شاید بسیاری از نقاط کشور از آن محروم هستند، ابراز کرد: رئیس جمهور شهید بر کمر بستن برای رسیدگی به مسائل و مشکلات اساسی استان تاکید داشت، ما با ۱۱۷ سفر به شهرستان‌های مختلف، سعی کردیم مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۵۰  مصوبه لازم‌ الاجرا حاصل سفرهای شهرستانی شورای اداری استان به تمامی شهرستان‌ ها بود، گفت: حضور در روستاها و مناطق کم برخوردار را در اولویت خود قرار دادیم؛ همچنین ایجاد داشبورد مدیریتی کارتابل شهروندی برای ارتباط مسئولان از دیگر اقدامات مهم در این دوره بود.

تاکنون ۷۶۰ کیلومتر از خطوط انتقال آب اجرا شده و پیش‌بینی می‌ شود که تا سال آینده ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از دریای عمان به اصفهان برسد

استاندار سابق اصفهان با تاکید بر اینکه  رفع بحران آب، اولویت دولت سیزدهم بود و ما نیز تلاش خد را به کار بسته ایم تا موضوع آب اصفهان را حل کنیم، تاکید کرد: تکمیل سامانه دوم آبرسانی، احیای پروژه کوهرنگ ۳ و طرح تأمین آب صنایع استان از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از دریای عمان به اصفهان می رسد

وی به پروژه انتقال آب از دریای عمان نیز اشاره کرد و افزود: این طرح که در دولت قبلی تنها در مرحله مطالعاتی قرار داشت، با همت دولت سیزدهم با سرعت پیش رفت؛ تاکنون ۷۶۰ کیلومتر از خطوط انتقال آب اجرا شده و پیش‌بینی می‌ شود که تا سال آینده ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از دریای عمان به اصفهان برسد.

مرتضوی با اشاره به اینکه اگر موفقیت‌هایی در سه سال اخیر حاصل شد، عملکرد همه مدیران استان و زحمات مدیران استان به دور از جناح بندی‌های سیاسی است،از پیشرفت پروژه‌ های انتقال آب از منابع جنوب اصفهان خبر داد و گفت: پروژه انتقال آب پس از مطالعه حوضه‌ های کارون و زاینده‌ رود کلنگ‌ز نی شد و با سرعتی قابل توجه پیش می‌رود. انتظار می‌ رود این پروژه تا ۱۰ ماه آینده به بهره‌ برداری برسد.

پیشرفت پروژه‌ های انتقال آب از منابع جنوب اصفهان

وی همچنین از پیشرفت پروژه‌ های انتقال آب از منابع جنوب اصفهان خبر داد و گفت: پروژه انتقال آب پس از مطالعه حوضه‌ های کارون و زاینده‌ رود کلنگ‌ز نی شد و با سرعتی قابل توجه پیش می‌رود. انتظار می‌ رود این پروژه تا ۱۰ ماه آینده به بهره‌ برداری برسد.

استاندار سابق اصفهان همچنین به دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی اشاره کرد و از برگزاری یک هزار و ۶۷۰ جلسه برای احیای واحدهای صنعتی استان اصفهان  خبر داد و افزود: یکی از اقدامات مهم ما تکمیل طرح‌ های نیمه‌ تمام در حوزه مسکن بود که با همکاری دستگاه‌ های مختلف در حال پیگیری است.

کد خبر: ۳۰۸٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha