۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
تجارت هند و آفریقا تحت تأثیر تحولات بین ایران و اسرائیل

تجارت هند و آفریقا تحت تأثیر تحولات بین ایران و اسرائیل

به گفته مقامات دهلی نو، تشدید تنش‌های نظامی بین ایران و اسرائیل نه تنها صادرات هند به غرب آسیا را در معرض خطر قرار می‌دهد، بلکه بر تجارت این کشور با آفریقا نیز تأثیر می گذارد.

به گزارش بازار به نقل از بیزینس اینسایدر، به گفته مقامات دهلی نو، تشدید تنش‌های نظامی بین ایران و اسرائیل نه تنها صادرات هند به غرب آسیا را در معرض خطر قرار می دهد، بلکه بر تجارت با آفریقا نیز تأثیر می گذارد.

مقامات دولتی هند می‌گویند صادرات این کشور به آفریقا آسیب خواهد دید زیرا حجم قابل توجهی از محموله‌های خروجی هند به امارات متحده عربی - یک مقصد میانی اصلی برای حمل و نقل به آن منطقه - ارسال می‌شود.

بر اساس این گزارش، هند طی هفت ماه اول سال مالی جاری ۱۰ درصد از کالاهای خود را به آفریقا به ارزش ۱۳.۹ میلیارد دلار صادر کرده است.

وزارت بازرگانی این کشور از نزدیک تنش‌های بین ایران و اسرائیل را دنبال می کند و هرگونه تحولات مرتبط با آن را نیز در رادار خود رصد می‌کند.

گفتگوهای دولت هند با صادرکنندگان آغاز شده است تا احساسات آنها را ارزیابی کند و تأثیر بالقوه آن بر تجارت را با توجه به اختلال در حمل و نقل، وابستگی هند به واردات نفت و همچنین کالاهای کلیدی بررسی کند.

کد خبر: ۳۰۸٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha