۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
سهام شرکت های بیمه آماده صعود تا اهداف بالا هستند!
تحلیل صنعت بیمه

سهام شرکت های بیمه آماده صعود تا اهداف بالا هستند!

پیش بینی میشود شاخص گروه بیمه تا اهداف بالاتری رشد داشته باشد و سهام شرکت های فعال در این صنعت، کمی جان بگیرند.

هادی بهرامی؛ بازار: همانند سایر صنایع، ورود شرکت های بیمه ای به بورس اوراق بهادار به گردش بیشتر نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک شایانی میکند؛ لذا توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن حائز اهمیت میباشد. شاخص گروه بیمه طی یک هفته اخیر به میزان ۱.۱ درصد رشد داشته است که این رشد به سهام شرکت های بیمه تا حدودی تاثیر میگذارد. بهتر است کمی به عقب برگردیم تا اوضاع، واضح تر بیان گردد. طی شش ماه اخیر، گروه بیمه به صورت میانگین ۲۰ درصد افت را تجربه کرد و از قله ۱۱۲ هزار واحدی به کف عمیق ۹۰ هزار واحد رسید و پس از آن، بلا فاصله با رشد ۱۲ درصدی خود را به محدوده ۱۰۱ هزار واحد رسانده است.

صنعت بیمه با ارزش بازار ۱۲۶ هزار میلیارد تومان و ارزش معاملات ۲۰ میلیارد تومان، دوازدهمین گروه بزرگ بورسی میباشد که با نسبت قیمت به درآمد (P/E) ۱۰ و NVT ۶۳۰۰ واحد شامل ۳۵ شرکت می شود. ارزش معاملات گروه نسبت به ارزش بازار آن، در کمترین میزان خود قرار دارد و این حالت به آشفته بازار و وضعیت نابسامان نقدشوندگی تلقی میگردد! بازده حقوق صاحبان سهام و دارایی های صنعت نسبت به سال های قبل، وضعیت جالبی ندارد و کیفیت عملکرد شرکت های بیمه کاهش یافته است.

سهام شرکت های بیمه آماده صعود تا اهداف بالا هستند!


تحلیل تکنیکال شاخص
شاخص صنعت بیمه در بازار بورس پس از اینکه به کف عمیق دو ماه اخیر خود در محدوده ۹۰ هزار واحد رسید، رشد اسپایک را تجربه کرد و بخشی از ضرر و زیان ها را جبران نمود. در حال حاضر ترندلاین داینامیک خود را شکسته و بر روی آن قرار دارد که در صورت افزایش تقاضا و ملتحب نشدن بازار بورس میتواند تا اهداف ۱۱۶ و ۱۲۶ هزار واحد رشد داشته باشد و اکثر سهام شرکت های بیمه را نیز مثبت کند. بین ۱۱۲ و ۱۱۶ هزار واحد یک مقاومت مهم وجود دارد که در صورت عبور از آن، میتوان به صعود شاخص و سهام شرکت های بیمه امیدوار بود؛ اما در حالت کلی باید مراقب این مقاومت باشیم تا متحمل زیان ناشی از واکنش منفی شاخص در این محدوده نباشیم!

محدوده ۱۰۰ هزار واحد دقیقا همان نقطه تجمع حجمی ولیوم پروفایل و حمایت استاتیک مینور میباشد که در صورت از دست رفتن آن، باید به حمایت معتبر ۹۲ هزار واحد جهت سرمایه گذاری چشم داشته باشیم. البته با توجه به اوسیلاتور volume و نشانه های کم حجمی در قیمت های فعلی و مقایسه آن با نشانه های گذشته نگر بنظر میرسد قیمت تمایل به رشد دارد و ممکن است دوباره تا اهداف بالا صعودی شود. در نتیجه، اگر به دنبال موقعیت بهینه جهت سرمایه گذاری و یا میانگین گیری نقطه خرید سهام بیمه ای هستید، محدوده ۹۲ هزار واحد کف خوبی برای انباشت است و یا شکست مقاومت ۱۱۶ هزار واحد میتواند نشانه صعود بیشتر را صادر کند.

سهام شرکت های بیمه آماده صعود تا اهداف بالا هستند!

کد خبر: ۳۰۸٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha