۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
ایلام رتبه اول کشور در اجرای طرح کشت قراردادی ذرت را دارد
مدیرکل تعاون روستایی ایلام:

ایلام رتبه اول کشور در اجرای طرح کشت قراردادی ذرت را دارد

ایلام- شکری، مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: این استان دارای رتبه اول کشوری در اجرای طرح کشاورزی قراردادی ذرت طی دو سال اخیر است.

حمیدرضا شکری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اجرای دو هزار و ۲۰۰ هکتار کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای در قالب کشاورزی قراردادی با همکاری اتحادیه مرکزی تعاونی تولید کشور، این استان را رکورددار کشت قراردادی کرده است.

وی بیان کرد: اختصاص ۵۶ تن بذر مرغوب در اختیار کشاورزان طرف قرارداد و همچنین سم و کود ریز مغذی مورد نیاز بر حسب شرایط رشد و نیز بر اساس درخواست کشاورزان از جمله عوامل کسب این موفقیت بوده است.

شکری بیان کرد: سال گذشته برای اولین بار این طرح به صورت پایلوت در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار در استان ایلام اجرایی شد که در سال جاری این طرح به ۹ استان کشور گسترش یافت و در سطح ۶ هزار هکتار اجرا شده است.

وی تصریح کرد: امسال نیز استان ایلام با سطح ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت، هم چنان رکورد دار کشور است و دارای رتبه اول کشوری در اجرای طرح کشاورزی قراردادی ذرت در دوسال اخیر است.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام اضافه کرد: شهرستان دهلران ۳۴ شرکت تولیدی و تعاونی روستایی با دو هزار و ۴۵۰ نفر عضو دارد و این تعداد کشاورز ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در اختیار دارند.

کد خبر: ۳۰۷٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha