۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
صنایع وابسته به فولاد نیروی کار خود را تعدیل می کنند| عدم تطابق تحصیلات نیروی کار با نیازهای صنعت
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

صنایع وابسته به فولاد نیروی کار خود را تعدیل می کنند| عدم تطابق تحصیلات نیروی کار با نیازهای صنعت

اصفهان - احمدی؛ کارشناس صنایع گفت: محدودیت‌ های فزاینده برق و افت ۵.۷ درصدی تولید فولاد ایران در نیمه نخست سال موجب شده تا صنایع وابسته به فولاد از سر ناچاری نیروی کار خود را تعدیل کنند.

علی احمدی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه افت ۵.۷ درصدی تولید فولاد ایران در نیمه نخست سال و محدودیت‌ های فزاینده برق که تا مهرماه هم ادامه داشت، تولید ۶ماهه فولاد میانی کشور را حدود ۱.۱ میلیون تن به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیون دلار کاهش داده است، اظهار کرد: همین موضوع باعث شده است که صنایع وابسته به فولاد از سر ناچار نیروی کار خود را تعدیل کنند.

وی افزود: طبق آمارهای سازمان صنعت، معدن و تجارت، بیش از ۲۰ درصد از اشتغال استان اصفهان به صنعت فولاد و صنایع وابسته به آن مربوط می‌ شود که کاهش ۱۰ درصدی ظرفیت تولید این واحدها به کاهش اشتغال مستقیم در این بخش انجامیده است.

کارشناس صنایع، با بیان اینکه توسعه صنایع کوچک و متوسط می‌ تواند به ایجاد مشاغل جدید کمک کند، تاکید کرد: یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش نرخ بیکاری در اصفهان عدم تطابق مهارت‌ های نیروی کار با نیازهای واقعی بازار است.

وی ادامه داد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دلیل عدم مهارت‌ های عملی مناسب، نتوانسته‌اند وارد بازار کار شوند و نرخ بیکاری در میان فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی به‌ویژه در رشته‌ های غیر فنی، به‌طور قابل‌ توجهی بالا است.

احکدی تاکید کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، حدود ۳۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اصفهان به دلیل نداشتن مهارت‌ های عملی لازم بیکار هستند و در این راستا باید چاره اندیشی اساسی توسط متولیان امر انجام شود.

کد خبر: ۳۰۷٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha