۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
ورود بورس به فاز نوسان
بورس در یک نگاه؛

ورود بورس به فاز نوسان

تا زمانی که شاخص کل بین دو سطح دو میلیون و ۵۰ هزار واحد الی دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد قرار داشته باشد، روند مشخصی وجود نداشته و بازار نوسانی‌ است.

سمیه شوریابی؛ بازار: نخستین روز معاملاتی هفته اگرچه آغازی منفی داشت اما در ادامه توانست با نیم نگاه مثبتی به کاهش تنش های سیاسی و افزایش دامنه نوسان، مورد استقبال خریداران قرار بگیرد، پیشروی برخی از بزرگان تا سقف قیمتی روزانه موجب سبقت ارزش سفارش های خرید از ارزش سفارش های فروش شد و در نهایت شاخص کل با رشد بیش از ۱۴ هزار واحدی توانست تا ارتفاع دو میلیون و ۱۱۴ هزار واحد پیشروی کند، در بازار امروز ارزش معاملات خرد به ۴ همت افزایش یافت و با مثبت شدن تراز نقدینگی حقیقی ها ۲۲ میلیارد تومان پول جذب بازار شد.

ورود بورس به فاز نوسان

بازار

بازار امروز را با خبر اول صبح افزایش دامنه نوسان به محدوده مثبت و منفی سه آغاز کردیم، با آرام شدن نسبی شرایط سیاسی و کاهش ریسک جنگ، مجدداً دامنه نوسان به حالت قبلی برگشت، البته به نظر می‌رسد تا بازگشت به شرایط عادی، همچنان از نظر زمانی فاصله داریم.

بازار سرمایه همچنان با وضعیت مناسبی مواجه نیست و حمایت لازم از بازار صورت نمی‌گیرد، مسئولین مربوطه برنامه مشخصی برای بازار ندارند و با عملکرد منفعلانه و دستکاری مداوم در دامنه نوسان سهام، بازار را از نظم و روال طبیعی خود خارج کرده و زمینه را برای فرار سرمایه از بورس هموارتر کرده‌اند.

به لحاظ فنی در شاخص کل بورس به وجود حمایت حوالی نقطه دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد اشاره کرده بودیم که در حال حاضر وقفه موقتی در روند نزولی پیرامون این سطح حمایتی ایجاد شده است، طبق مطالب قبل در روند میان‌مدت تا زمانی که شاخص کل بین دو سطح دو میلیون و ۵۰ هزار واحد الی دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد قرار داشته باشد، روند مشخصی وجود نداشته و بازار نوسانی‌ است.

در روند کوتاه‌مدت، نحوه واکنش شاخص به نقطه دو میلیون و ۱۱۰ هزار واحد برای بازار تعیین‌کننده خواهد بود، موفقیت در عبور از این نقطه شرایط را برای حرکت مجدد به سمت مقاومت دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد فراهم می‌کند که فعلاً گرایش چندانی برای تحقق این امر دیده نمی‌شود، در مقابل واکنش منفی به نقطه ذکر شده موجب تداوم روند نزولی و حرکت به سمت سطوح پایین‌تر می‌شود که در مرحله اول سطح دو میلیون و ۷۰ هزار واحد شاخص کل می‌تواند رویت شود.

گفتنی است براساس گزارش هفتگی بانک مرکزی، نرخ بهره بازار بین بانکی در پایان هفته سوم مهرماه با کاهش ۰.۰۵ درصدی به ۲۳.۶۸ درصد رسید.

کد خبر: ۳۰۷٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha