۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱
نوسانات بورس علت تأخیر در عرضه سهام نیشکر
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی:

نوسانات بورس علت تأخیر در عرضه سهام نیشکر

اهواز- ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: نوسانات بورس علت تأخیر در عرضه سهام نیشکر است.

عبد علی ناصری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بهره وری آب اکنون دیگر برای ما مطرح نیست و ارزش افزوده ای که از یک‌متر مکعب آب ایجاد می شود مورد بحث است.

وی افزود: در صنعت نیشکر این ارزش افزوده بالاترین ارزش افزوده ممکن است همان طور که قبلاً گفتم براساس آمار سال های قبل که تحقیق کردیم ارزش یک متر مکعب آب در نیشکر ۱۸ هزار تومان، در چغندر قند ۱۲ هزار تومان و برای گندم و جو ۳ هزار تومان و برای کلزا ۵ هزار تومان است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: نیشکر گیاهی است که بالاترین ارزش افزوده را در میان محصولات کشاورزی ایجاد می‌کند به این دلیل که علاوه بر تولید شکر، محصولات دیگری هم از آن به دست می آید.

ناصری در پاسخ به پرسش خبرنگار بازار درباره واردات شکر و کاهش سهم شرکت توسعه نیشکر در بازار این محصول و تهدیدات آن توضیح داد: واردات شکر در سال های گذشته به شرکت های تولید کننده شکر سپرده شده بود و در حدود ۳۰ درصد شکر تولیدی داخل را ب تولید کنندگان مجوز واردات شکر می دهند.

وی با بیان اینکه میزان تولید شکر در داخل یک و نیم میلیون تن و شکر مورد نیاز کشور دو میلیون تن است، یادآور شد: بنابراین به اندازه ۳۰ درصد کمبود شکر مجبوریم شکر را وارد کنیم و این ظرفیت را انجمن کارخانه های قند و شکر کشور به تولید کنندگان شکر اختصاص می دهد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی درباره زمان پذیره نویسی و عرصه سهام این شرکت در بازار سرمایه بیان کرد: نیشکر وارد بورس شده است اما صاحبان سهام نیشکر هنوز مجوز عرضه آن را در بورس نداده اند به دلیل وضعیت فعلی بورس و نوسانات بازار سهام هنوز عرضه سهام انجام نشده است.

ناصری درباره برداشت سبز نیشکر و ساخت دستگاه برداشت نی سنگین، خاطرنشان کرد: برداشت سبز نیشکر با دستگاه های برداشت کننده فعلی تنها برای نی های سبک قابل انجام است اما برای برداشت نی های سنگین قراردادی با شرکت هپکو برای واردات سه دستگاه برداشت کننده از استرالیا بسته ایم تا پس از واردات آنها شرکت هپکو از طریق مهندسی معکوس داخلی سازی انجام دهد.

کد خبر: ۳۰۷٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha