۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
قیمت‌گذاری دستوری راهبری شرکتی را مختل می کند
عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی :

قیمت‌گذاری دستوری راهبری شرکتی را مختل می کند

عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی گفت: به طور کلی قیمت‌گذاری دستوری راهبری شرکتی را مختل می کند. 

بازار؛ گروه بورس: عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره هدف از برگزاری کنفرانس حاکمیت شرکتی گفت: در حال حاضر بخشی از تولید ناخالص داخلی کشور در شرکتها خلق میشود. به همین دلیل حاکمیت شرکتی در راستای پاسخگویی و بهبود عملکرد و پایداری در کسب و کارها اجرا می‌شود. در شرایط کنونی بسیاری از مردم سهامداران بورس هستند برای حفظ منافع آنها باید دستورالعملهای حاکمیت شرکتی اجرا شود تا فرصت‌های بیشتری برای سهامداران عام به وجود آید.

ابراهیم شیخ افزود: با حضور گسترده سیاستگذاران در کنفرانس حاکمیت شرکت و انعکاس آن در دولت و نهادهای مربوطه منجر می‌شود تا که منافع سهامداران حفظ شود. همچنین شرکت‌های که درخواست بورسی شدن داشته باشند نباید آنها را در صف بمانند.

او افزود: به طور کلی قیمت‌گذاری دستوری حاکمیت شرکتی را مختل می کند. با دولت مذاکره کرده ایم. اما دولت مدعی است که نرخ خوراک یا انرژی به صورت یارانه‌ای در اختیار شرکت‌ها قرار می دهیم و همین مسأله منجر به تعدیل آن می شود. اما ما معتقدیم اگر دولت قرار است که قیمت‌گذاری کند باید آن را شفاف کند. برای نمونه باید منطقی سازی قیمت‌ها اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۳۰۷٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha